تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738535
شناسه : 3738535
تاریخ :
ایمن سازی ۴۵ نقطه مستعد حادثه‌ در جاده های مرکزی اقتصاد ایران: اراک- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی از ایمن سازی ۴۵ نقطه مستعد حادثه‌ در جاده‌های این استان در سال جاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی اکبر اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه سوانح رانندگی اثر مستقیمی بر زندگی مردم و بروز برخی بحران‌های اجتماعی دارد از این رو ایمن سازی جاده‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: شناسایی، اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز نیز تأثیر بسزایی در ارتقای ایمنی، کاهش ترافیک و کاهش تصادفات و خسارت‌های جانی و مالی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در سال جاری گفت: نصب ۲۰ کیلومتر حفاظ میانی بتنی، احداث و به روزرسانی ۱۵ کیلومتر روشنایی طولی و احداث ۱۴ روشنایی نقطه‌ای در محورهای ارتباطی استان مرکزی است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۵۰۰ کیلومتر خط کشی در جاده‌های ارتباطی مرکزی اجرا شده است، افزود: رفع ۳ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار، ایمن سازی ۴۵ نقطه مستعد حادثه و اجرای ۲۴۸ کیلومتر انواع روکش آسفالت برای نگهداری از راه‌های موجود که حدود ۶۵ درصد آن در راه‌های شریانی و ۳۵ درصد در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، از جمله اقدامات انجام شده در استان مرکزی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: ساخت و تکمیل ۲۵ کیلومتر راه روستایی، تکمیل ۲ ساختمان پلیس راه همچنین احداث و تعویض ۳۰ دوربین نظارتی نیز در دست اقدام است.

اسدی، تکمیل راهدارخانه گلدشت را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: اکنون مراحل پایانی تعریض محور کمیجان به ساروق در حال انجام است.

وی تاکید کرد: کاهش تصادفات جاده‌ای، نیازمند ایمن سازی جاده‌ها، نظارت و پیشگیری از سوی دستگاه‌های متولی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی یکی از راهبردهای اصلی دولت جهادی سیزدهم را ترسیم برنامه زمانی سه ساله برای انجام فعالیت‌های عمرانی دانست و افزود: در این راستا، طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی بر اساس چارچوب مشخص احصا و طبق برنامه زمان‌بندی در دستور کار تکمیل قرار گرفت و تلاش بر این بود که منابع به طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد تخصیص یابد و در صورت امکان، عملیات اجرایی طرح جدیدی کلید نخورد.