تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3738507
شناسه : 3738507
تاریخ :
ارزیابی وضعیت سپاهان در آستانه دیدار با شباب الاهلی/کار سخت است اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال با بیان اینکه سپاهان نیاز به بازیکنان باتجربه دارد، گفت: بازیکنان جوان سپاهان تجربه حضور در میادین بین المللی را ندارند و این تیم در مصاف با شباب الاهلی کار سختی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم سپاهان در شروع فصل جدید فوتبالی خود باید روز سه شنبه ۱۶ مرداد در دیداری حساس و سرنوشت ساز رو در روی شباب الاهلی امارات در ورزشگاه نقش جهان اصفهان قرار گیرد تا در صورت پیروزی در این بازی، شاگردان «ژوزه مورایس» جهت تثبیت صعود به مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا در دومین دیدار مرحله پلی‌آف به مصاف الغرافه قطر بروند.

سید مهدی سیدصالحی پیشکسوت تیم سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با شرایط این تیم برای مصاف با شباب الاهلی اظهار داشت: بازی‌های آسیایی شرایط بسیار متفاوتی نسبت به بازی‌های داخلی دارند و دیدار با شباب الاهلی یک بازی ملی برای سپاهان محسوب می‌شود. هر دو تیم جز تیم‌های پُر مهره هستند و سابقه خوبی در آسیا دارند.

ارزیابی وضعیت سپاهان در آستانه دیدار با شباب الاهلی/کار سخت است

میزبانی کلید طلایی سپاهان در این بازی است

او ادامه داد: میزبانی در این بازی به سپاهان کمک بزرگی خواهد کرد و با توجه به اینکه این تیم هواداران پر شوری دارد آنها می‌توانند حامی بازیکنان در زمین بازی باشند. تفاوت سپاهان امسال با سال گذشته این است که «ژوزه مورایس» بازیکنان با تجربه خود را از دست داده است. سپاهان در فصل گذشته ثبات بسیار خوبی داشت و بازیکنان این تیم چندین فصل بود که در کنار هم بازی می‌کردند و از یکدیگر شناخت داشتند. فرشاد احمدزاده، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، شهریار مغانلو و محمد قربانی که در نیم فصل از سپاهان جدا شد چندین فصل سابقه بازی در کنار هم را داشتند و با جدایی این نفرات یکسری از بازیکنان جوان به سپاهان اضافه شده‌اند.

بازیکنان جدید سپاهان کم تجربه هستند

کارشناس فوتبال تصریح کرد: بازیکنان جدید سپاهان مانند مهدی لیموچی، جواد آقایی پور و حسین گودرزی از جمله نفراتی هستند که تجربه حضور در تیم‌های بزرگ را ندارند و یکی از عواملی که در موفقیت یک تیم مؤثر است سابقه بازیکنان در میادین مختلف خواهد بود. شرایط محمدامین حزباوی با سایر نفرات جدید سپاهان متفاوت است و او سابقه حضور در آسیا و تیم ملی را دارد که می‌تواند کمک بیشتری به سپاهان کند.

ارزیابی وضعیت سپاهان در آستانه دیدار با شباب الاهلی/کار سخت است

خط دفاعی سپاهان تغییر ۱۰۰ درصدی داشته است

سیدصالحی خاطر نشان کرد: شاکله اصلی تیم سپاهان در همه خطوط تغییر پیدا کرده است. تجربه بازیکنانی مانند کاوه رضایی و رضا اسدی می‌تواند به سپاهان کمک کند. اما در خط دفاع این تیم سه بازیکن اصلی خود (سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و هادی محمدی) را در ترکیب ندارد و خط دفاعی این تیم به نسبت فصل گذشته در این بازی با تغییر ۱۰۰ درصدی رو به رو است.

باید از کُند بودن بازیکنان شباب الاهلی نهایت استفاده را برد

او افزود: روند بازی تیم‌های کشورهای حوزه خلیج فارس کُند است و بر خلاف آنها تیم‌های ایرانی بازی متعادلی را از خود به نمایش می‌گذارند. کشورهای عربی قصد دارند تا به سبک اروپایی‌ها بازی کنند و این فرصت برای بازیکنان سپاهان به وجود خواهد آمد تا از اشتباهات فردی بازیکنان شباب الاهلی نهایت استفاده را ببرند. تیم اماراتی زودتر از سپاهان تمرینات خود را آغاز کرده است و باید ببینیم که سه شنبه چه عملکردی سپاهان از خود به نمایش می‌گذارد. هر دو تیم قطعاً در این روزها روی بازی‌های یکدیگر را آنالیز کرده‌اند و کادرفنی آنها از بازیکنان حریف شناخت دارند.

آقایی پور تجربه لازم برای بازی‌های بزرگ را ندارد

پیشکسوت سپاهان در خصوص جذب مهاجم جدید برای این تیم گفت: آقایی پور تجربه لازم را ندارد او فصل گذشته در تیم استقلال خوزستان عضویت داشت و سپاهان برای چنین دیدارهای مهمی نیاز به بازیکنانی دارد که از تجربه زیادی برخوردار باشند. نسلی که ما در سپاهان بازی می‌کردیم به نسل طلایی این تیم شهرت دارد و بازیکنان خارجی بسیار با کیفیتی در ترکیب تیم حضور داشتند.

ارزیابی وضعیت سپاهان در آستانه دیدار با شباب الاهلی/کار سخت است

مورایس و مدیران سپاهان بابت عدم جذب بازیکنان خارجی باکیفیت باید پاسخگو باشند

او تصریح کرد: در این چند فصل اخیر بازیکنان خارجی خوبی وارد سپاهان نشدند و مورایس باید در این مورد پاسخگو باشد. سپاهان نیاز به بازیکنان خارجی با کیفیت دارد. مدیران باشگاه سپاهان در این سال‌ها از بازیکنان سابق تیم خود که نسل طلایی این تیم را تشکیل دادند هیچ مشورتی نگرفته‌اند و بیشتر تمایل داشته‌اند تا از افراد دیگر بهره ببرند. استفاده از بازیکنان آکادمی بسیار در بهبود روند تیم در سال‌های آینده تأثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال محمدجواد آقایی پور و محمد قربانی دو بازیکن تیم‌های آکادمی سپاهان بودند که اکنون باشگاه با فروش آنها توانسته مبالغ خوبی را دریافت کند.

او در پایان گفت: مدیریت باشگاه و مورایس بابت عدم جذب بازیکنان خارجی باکیفیت باید پاسخگوی هواداران باشند، سپاهان برای پیروزی مقابل شباب الاهلی کار بسیار سختی در پیش دارد و باید دید آیا بازیکنان جدید با سایر نفرات تیم هماهنگ شده‌اند و می‌توانند تفکرات تاکتیکی مورایس را در زمین بازی به اجرا برسانند یا خیر. هواداران در این بازی نقش زیادی دارند و می‌توانند جو بازی را به سود بازیکنان سپاهان کنند.