تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738502
شناسه : 3738502
تاریخ :
دبیر محفل ادبی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر معرفی شد اقتصاد ایران: بوشهر- طی حکمی از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، عقیل نجار از شعرای برجسته استان به عنوان دبیر محفل ادبی کتابخانه های عمومی استان بوشهر منصوب شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، نظر به اهمیت محافل ادبی در ترویج فرهنگ کتابخوانی و حضور ادبیان و فرهیختگان در کتابخانه های عمومی، طی حکمی از سوی حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، عقیل نجار از شعرای برجسته استان به عنوان دبیر محفل ادبی کتابخانه های عمومی استان بوشهر منصوب شد.

با توجه به رسالت کتابخانه‌های عمومی در جامعه و تبدیل شدن به پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری، محفل‌های ادبی کتابخانه های عمومی با هدف توسعه مشارکت‌های مردمی و تسهیل و تدقیق بیشتر با در نظر گرفتن مواردی چون شناسایی استعدادهای ارزشمند، رشد قابلیت‌های ادبی، تقویت جریان شعر و ادبیات متعهد، ساماندهی خواسته‌های مخاطبان به ویژه علاقمندان شعر و ادب ایجاد شده اند تا همواره کتابخانه ها ظرفیت‌های خود را بروز دهند و پایگاه ادبی شوند.

گفتنی است، عقیل نجار مسئول انجمن ادبی آستان قدس رضوی استان بوشهر و مسئول انجمن مفتون بردخون است و پیش از این مسئول انجمن نخل و آفتاب استان بوده است. همچنین مقام اول سوگواره تشان، مقام برتر شعر پاسدار و برگزیده چندین سوگواره و جشنواره‌های بسیج هنرمندان استان و کشور از سوابق این جوان شاعر در استان است.