تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738481
شناسه : 3738481
تاریخ :
موزه قرآنی و کتابخانه تخصصی در روستای چارک ایجاد شود اقتصاد ایران: بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: کتابخانه تخصصی قرآن و موزه قرآنی در چارک ایجاد شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در دیدار خانواده مرحوم سید اسدالله حسینی قاری برجسته قرآن استان بوشهر گفت: ارزش هر انسان بر شخصیت و کارکرد است، و معماری شخصیت انسان‌های اهل ایمان را اخلاق و مبانی دین تشکیل می‌دهد. از طرف دیگر رفتار انسانی است که بر مبنای تقوا و خدمت به دین می‌باشد که مرحوم سید اسدالله حسینی هر دو شخصیت را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مرحوم حسینی در رفتار مراعات تقوا و خدمت به دین به ویژه حوزه قرآن داشت گفت: چنین انسان‌هایی بودنشان مایه خیرات و برکت است و گرانقدر و قیمتی هستند.

امام جمعه بوشهر دلسوزی را یکی از ویژگی‌های این مرحوم دانست و اظهار داشت: او بسیار به فکر اصحاب قرآن بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نبود این قاری برجسته برای کل کشور یک ضایعه است گفت: وظیفه ما در نبود چنین افرادی سنگین‌تر می‌شود و باید برای جبران کمبودها تلاش مضاعف کرد و در نبود مرحوم سید اسدالله حسینی نگذاشت مسائل قرآنی چارک متوقف شود.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: هر سال یک همایش قرآنی به اسم و یاد ایشان در سالروز وفاتش در چارک برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: همچنین پروژه تاریخ قرآنی و زندگی نامه شخصیت‌های قرآنی روستای چارک نوشته شود تا نسل جدید با این شخصیت‌ها و تاریخچه قرآنی این منطقه آشنا شود.

وی با تاکید بر آینده پژوهی ابراز داشت: کتابخانه تخصصی قرآن و موزه قرآنی در چارک ایجاد شود.