تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3738467
شناسه : 3738467
تاریخ :
درخواست ایتالیا و ترکیه برای خروج شهروندانشان از لبنان اقتصاد ایران: ایتالیا و ترکیه نیز به جرگه کشورهایی پیوستند که خواستار خروج شهروندانشان از لبنان شده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، با تشدید تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و جنبش حزب الله، بسیاری از کشورهای غربی از شهروندان خود خواسته‌اند به دلیل نگرانی‌های امنیتی خاک لبنان را ترک کنند.

بر این اساس، ایتالیا و ترکیه جدیدترین کشورهایی هستند که از شهروندان خود خواسته‌اند از لبنان خارج شوند.

آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا در این باره گفت: ما از شهروندان خود می‌خواهیم تا زمانی که پروازهای تجاری همچنان در لبنان فعال است فرصت را غنیمت شمرده و به کشور بازگردند. ما همچنین از شهروندان خود می‌خواهیم به هیچ عنوان به جنوب لبنان و نوار مرزی با اسرائیل که شاهد اوج تنش هاست سفر نکنند.

وزارت خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شهروندان ترکیه باید از سفر به مناطق جنوبی لبنان اجتناب کنند. ما از شهروندان خود می‌خواهیم اگر حضورشان در لبنان ضرورتی ندارد، خاک این کشور را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از تشدید تنش‌ها ترک کنند.

پیش از این بسیاری از کشورها همانند آمریکا، انگلیس، و فرانسه از شهروندان خود خواسته بودند خاک لبنان را ترک کنند. لندن حتی خانواده کارکنان خود در سفارت بیروت را نیز از لبنان خارج کرده است.