تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738417
شناسه : 3738417
تاریخ :
تالاب درگه سنگی با ۱۰ میلیون مترمکعب احیا شد اقتصاد ایران: ارومیه - رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: تالاب «درگه‌سنگی» این شهرستان با ۱۰ میلیون مترمکعب آب از رودخانه «گادر» احیا شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر قائمی در این زمینه اظهار کرد: با احیای دوباره تالاب درگه سنگی این شهرستان، زادآوری پرندگان در این تالاب امسال ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

وی ادامه داد: آبگیری تالاب «درگه سنگی» از رودخانه «گادر» در ۲ مرحله شامل بهمن ماه سال گذشته و بهار امسال انجام شد و با ورود ۱۰ میلیون مترمکعب آب، تابستان امسال این تالاب بین‌المللی خشک نمی‌شود.

قائمی اظهار کرد: با احیای دوباره این تالاب، عمق مناسب آب و امنیت و غذای کافی، باعث شده که امسال زادآوری پرندگان در تالاب «درگه‌سنگی» ۳۰ درصد از سال گذشته بیشتر باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: این تالاب بین‌المللی هر سال در شهریورماه میزبان هزاران قطعه فلامینگو جوان و نابالغ می‌شود و احیای دوباره آن می‌تواند نقش مهمی در میزبانی از فلامینگوها و سایر پرندگان مهاجر و بومی داشته باشد.

قائمی اضافه کرد: زیستگاه گونه‌های در حال انقراض مانند اردک سرسفید، دسترسی آسان به تالاب «درگه سنگی» و امکان عکاسی و ضبط مراحل زندگی انواع پرندگان در این تالاب بین‌المللی از دلایل اهمیت آن برای دوست‌داران محیط زیست است.