تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738406
شناسه : 3738406
تاریخ :
۵۰ درصد بودجه سفر رییس دولت سیزدهم محقق شد اقتصاد ایران: قزوین- رییس جهاد دانشگاهی قزوین از تحقق ۵۰ درصد اعتبار عمرانی مصوب سفر رییس دولت سیزدهم برای این دستگاه و برای ساخت مجتمع تحقیقاتی و درمانی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرشاد پیله چی عصر یکشنبه در جمع اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: امروز در حالی به استقبال سالروز جهاد دانشگاهی می‌رویم که ۴۴ سال از عمر این نهاد انقلابی در کشور و ۲۰ سال از تأسیس آن در قزوین می‌گذرد.

وی با بیان اینکه در سه حوزه پژوهش و فناوری، فرهنگی و آموزش و توانمندسازی در استان قزوین فعالیت می‌کنیم، افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعالیتی ما در حوزه پژوهش مربوط به درمان ناباروری، ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادین، آزمایشگاه پاتوبیولوژی، شیمی‌درمانی و طب فیزیکی و توان‌بخشی است.

رییس جهاد دانشگاهی قزوین عنوان کرد: در طی یک سال اخیر بیش از ۲۱ هزار نفر از خدمات درمانی جهاد دانشگاهی استان قزوین استفاده کرده‌اند.

وی تدوین چندین سند بنیادین در استان قزوین را از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی قزوین در حوزه پژوهش دانست و بیان کرد: تدوین سند بنیادین توسعه فرهنگی استان قزوین و سند توسعه گردشگری از جمله این سندها است.

پیله چی با بیان اینکه به دنبال روزآمدسازی خدمات به مردم هستیم، تصریح کرد: آموزش‌های جهاد دانشگاهی استان قزوین در این راستا است.

وی از تدوین بیش از ۹۰ جلد کتاب در حوزه انتشارات و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین خبر داد و افزود: در این حوزه اولویت اصلی ما انتشار کتب با کیفیت بوده و به دنبال افزایش آمار کتب منتشر شده نبوده‌ایم.

رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین از ساخت مجتمع تحقیقاتی و درمانی جهاد دانشگاهی استان قزوین در دو فاز خبر داد و گفت: فاز نخست این پروژه ۳۰ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آینده فاز نخست آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی اظهار کرد: در سفر نخست رییس جمهور شهید به استان قزوین ۴۰ میلیارد تومان برای این پروژه عمرانی مصوب شده بود که تا به امروز ۵۰ درصد آن محقق شده است.

پیله چی تأکید کرد: این پروژه در فضایی به وسعت ۹ هزار متر ساخته خواهد شد و مراکز درمانی و بستری برای درمان بیماری‌هایی همچون سرطان و یا ناباروری در آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه افق پیش روی ما پیشگام و محور شدن در زیست‌بوم جامعه است تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای روز جمعه باشیم، ادامه داد: باید از موازی کاری‌هایی که باعث اتلاف سرمایه می‌شود پرهیز کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی قزوین با اشاره به تدوین کتاب Eight در استان قزوین بیان کرد: این کتاب کار خوب و باکیفیتی از سوی جهاد دانشگاهی استان برای جایگزینی با کتاب آموزش زبان انگلیسی غربی در آموزشگاه‌های آموزش زبان کشور بود.

وی با بیان این کتاب در ۸ سطح تدوین شد، تأکید کرد: این کتاب هم‌اکنون در تعدادی از کشورهای مسلمان منطقه و همچنین ۱۵۰ مرکز آموزش جهاد تدریس می‌شود.

پیله چی در پایان یادآور شد: کار تدوین کتاب به مراحل انتهایی رسیده و امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته شاهد استفاده از آن در آموزش‌وپرورش و مراکز آموزش عالی کشور باشیم.