تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738402
شناسه : 3738402
تاریخ :
تردد زائران اربعین از مرز کیله سردشت با گذرنامه عادی وجود دارد اقتصاد ایران: ارومیه - مدیر گمرک سردشت گفت: امکان تردد زائران اربعین از مرز «کیله» این شهرستان با گذرنامه عادی (غیرزیارتی) وجود دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید غلام نژاد در این زمینه اظهار کرد: روزانه به طور میانگین ۲۵۰ تا ۳۵۰ مسافر از مرز کیله سردشت تردد می‌کنند اما این آمار در برخی روزها به بیش از ۸۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه شرایط آب و هوایی این منطقه زائرانی که قصد تردد برای زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین دارند، می‌توانند با گذرنامه‌های عادی غیر زیارتی از این مرز رسمی عبور کنند و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

مدیر گمرک سردشت با اشاره به استقبال خوب شهروندان برای تردد در این مرز رسمی گفت: سال گذشته در مجموع ۱۲۷ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز «کیله» این شهرستان تردد کردند.

غلام نژاد در خصوص صادرات و واردات کالا از مرز «کیله» نیز گفت: روزانه بیش از ۱۸۰ کامیون شامل کالاهای صادراتی از جمله کاشی و سرامیک، تیرآهن، میلگرد، خشکبار، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و میوه و تره بار به مقصد اقلیم کردستان عراق وارد بازارچه مرزی «کیله» می‌شوند.

وی افزود: امسال در مجموع ۱۷۰ هزار تُن انواع کالا به ارزش ۴۸ میلیون و ۲۰۰ دلار از این مرز به اقلیم کردستان عراق صادر شد و همچنین ۳۲ هزار تُن انواع کالا به ارزش ۱۲ میلیون و ۲۰۰ دلار از سایر گمرکات کشور از طریق مرز «کیله» صادر شده است.

وی در خصوص واردات کالا از مرز «کیله» نیز اظهار کرد: امسال ۱۴۰ تُن کالا از طریق معاملات پایاپایی مرزی به ارزش ۷۲۰ هزار دلار که بیشتر لوازم خانگی بود از این مرز وارد کشور شده است.

بازارچه مرزی کیله سردشت از سال ۱۳۸۲ برای تسریع در صادرات کالا و تولیدات داخلی کشور آغاز به کار کرد و این بازارچه مرزی سال گذشته به عنوان یکی از مرزهای رسمی کشور در هیأت دولت به تصویب رسید و روزانه بیش از ۵۰۰ نفر در این بازارچه مرزی امرار معاش می‌کنند.