تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738396
شناسه : 3738396
تاریخ :
مرحله کشوری مسابقات قرآنی در تبریز برگزار می شود اقتصاد ایران: ارومیه - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: مرحله کشوری مسابقات قرآنی به احترام شهدای خدمت در تبریز برگزار خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز یکشنبه در آئین اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف آذربایجان غربی، با بیان اینکه تنها نفرات اول برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه یافته‌اند، افزود: مرحله کشوری مسابقات به احترام شهدای خدمت در تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ نفر در این جشنواره قرآنی گسترده ثبت نام کرده بودند، اضافه کرد: مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در سه منطقه شمال به مرکزیت خوی، جنوب در مهاباد و مرکز استان ارومیه برگزار شد و ۱۵۰ نفر (۷۰ نفر از خواهران و ۸۰ نفر از برادران) به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های ترتیل، قرائت، تحقیق، حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۵ جز، اذان و دعاخوانی در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه هم در این مراسم گفت: مدعیانی که ادعای آنان در خصوص آزادی بیان، گوش فلک را کر کرده، تحمل شنیدن صدای قرآن را ندارند و به همین خاطر در صدد مقابله با آن بر می آیند.

حجت الاسلام قریشی افزود: مدعیان دروغین آزادی دست به سوزاندن قرآن می‌زنند و تصور می‌کنند با سوزاندن، این کلام الهی از بین خواهد رفت در حالی که قرآن کریم با این هجمه‌ها عظمت خود را از دست نمی‌دهد.

وی خطاب به فعالان قرآنی و شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی اظهار کرد: قرآن را با تدبر و تانی بخوانید زیرا با تأمل و تدبر خواندن قرآن زندگی ما را تغییر می‌دهد و راه جدیدی در برابرمان ترسیم می‌کند.

امام جمعه ارومیه گفت: خداوند متعال قرآن کریم را نوری بی انتها و وسیله‌ای برای هدایت بشر معرفی و نبی مکرم اسلام را چراغ منیر و سراج منیر دانسته که با تاسی از قرآن سخن گفته و حرکت کرده و بشر را هدایت می‌کند.

وی افزود: قرآن بشر را از تاریکی و جهالت نجات می‌دهد و کسی که زندگیش با قرآن عجین شود، بدون شک راه روشنی در پیش خواهد داشت.