تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3738395
شناسه : 3738395
تاریخ :
اسارت ۱۰ هزار فلسطینی در زندان‌های مخوف صهیونیست‌ها اقتصاد ایران: جمعیت اسرای فلسطینی از شرایط اسفناک فلسطینیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی پس از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به طور گسترده اقدام به دستگیری غیرنظامیان فلسطینی کرده است. این اسرا در حال حاضر در بدترین شرایط انسانی در زندان‌های این رژیم به سر می‌برند.

بر این اساس، جمعیت اسرای فلسطینی، یک نهاد حقوق بشری برای حمایت از اسرای در بند رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد: داده‌های آماری نشان می‌دهد از ماه اوت نزدیک به ۹ هزار و ۹۰۰ فلسطینی در اسارت اسرائیل بوده‌اند. با این حال، این آمار شمار بازداشت شدگان فلسطینی در اردوگاه‌های نظامی اسرائیل در غزه را شامل نمی‌شود.

اکنون ۳ هزار و ۴۳۲ فلسطینی در بازداشت اداری صهیونیست‌ها به سر می‌برند. در این نوع بازداشت، افراد بدون محاکمه و تفهیم اتهام زندانی می‌شوند. این افراد نه به دلیل آنچه در گذشته انجام داده‌اند بلکه به دلیل آنچه ممکن است در آینده انجام دهند در زندان نگهداری می‌شوند.

در بیانیه این جمعیت آمده است: تنها در زندان دامون اکنون ۸۶ زن فلسطینی در اسارت به سر می‌برند. در میان این بازداشت شدگان، یکی از آنها باردار است. همچنین دستکم ۲۵۰ کودک در میان اسرای فلسطینی دیده می‌شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت یک هزار و ۵۸۴ فلسطینی در غزه را تأیید کرده است که اغلب آنها در اردوگاه‌های داخل این باریکه نگهداری می‌شوند.