تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3738393
شناسه : 3738393
تاریخ :
باقری: اسرائیل باید پاسخ قاطع و سخت دریافت کند اقتصاد ایران: سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه اردن گفت: اسرائیل باید پاسخ قاطع و سخت دریافت کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، ایمن الصفدی معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن عصر امروز یکشنبه در رأس هیأتی دیپلماتیک به تهران سفر کرد و با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو نمود.

طرفین در این دیدار در خصوص آخرین روند پیگیری توسعه روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف، همچنین آخرین تحولات در عرصه منطقه‌ای در سایه تشدید جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی تبادل نظر کردند.

باقری با تاکید بر رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با کشورهای همسایه و مسلمان و تأیید و تاکید صریح رهبر معظم انقلاب بر تداوم این رویکرد در عرصه سیاست خارجی ایران، بر تلاش دشمنان جهان اسلام برای تبدیل تفاوت‌ها به اختلاف و تبدیل اختلافات به نزاع و درگیری در منطقه و تلاش ایران برای مقابله با این امر با پیگیری جدی سیاست همسایگی تاکید کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح نمود: ترور اسماعیل هنیه به‌عنوان یک اندیشمند دینی، حافظ قرآن، سیاستمدار برجسته جهان عرب، شخصیت بزرگ فلسطینی و مجاهد بزرگ مقاومت اسلامی، اقدامی برخلاف همه موازین حقوق و عرف بین‌المللی، ناقض امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز ناقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی است که ضرورت پاسخ قاطع به این جنایت را بیش از پیش ضروری می‌کند.

باقری از رویکرد حمایتی کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی و جلوگیری از صدور حتی یک بیانیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت جنایت تروریستی اخیر این رژیم به شدت انتقاد کرد و افزود: عامل اصلی استمرار و تشدید تجاوزگری باند جنایتکار در تل‌آویو، پشتیبانی آمریکا و حمایت برخی از دولت‌های اروپایی از این موجود شرور در منطقه است.

باقری با اشاره به سابقه طولانی رژیم صهیونیستی در توسل به تجاوزگری و ترور علیه رهبران مقاومت فلسطین در دیگر کشورها تاکید کرد: اسرائیل باید پاسخ قاطع و سخت دریافت کند تا بداند وحشی‌گری امنیتی هزینه‌های سنگین دارد.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از سفرش به تهران و قدردانی از حسن استقبال سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان، بر اهتمام ویژه پادشاه اردن به توسعه روابط با ایران تاکید و تصریح کرد: روابط اردن و ایران، قدیمی و برادرانه است و ما خواستار تعمیق روابط حسنه و برادرانه با ایران هستیم و عزم جدی برای گفتگوی صریح و شفاف برای رفع موانع و ارتقای روابط داریم.

الصفدی با اشاره به موضع اصولی کشورش در محکومیت تجاوزات رژیم اسرائیل از جمله تجاوز غیرقانونی این رژیم در هدف قرار دادن آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس در تهران، تاکید کرد: اردن اولین کشوری بود که این اقدام اسرائیل در نقض حاکمیت ملی ایران و قوانین بین‌المللی را محکوم کرد و پیام روشن ما ضرورت توقف جنگ و جنایات و تجاوزات اسرائیل در غزه و منطقه است.

معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن همچنین با تشریح موضع اصولی کشورش در قبال مساله فلسطین به‌عنوان اولویت نخست در سیاست خارجی اردن، بر محکومیت تجاوزات و جنایات اسرائیل و استفاده اردن از همه توان و ظرفیت خود برای احقاق حقوق مردم فلسطین تاکید کرد.

وی همچنین بر آمادگی کشورش برای استمرار مشورت‌ها و رایزنی‌های سیاسی برای پیگیری روند توسعه روابط و همچنین تثبیت ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.