تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3738392
شناسه : 3738392
تاریخ :
تداوم کشمکش میان صهیونیست‌های افراطی و ارتش اسرائیل اقتصاد ایران: به رغم تلاش‌های بن گویر و نتانیاهو، حریدیم‌ها به خدمت سربازی فراخوانده شدند اما براساس پیش بینی‌های موجود تصور نمی‌شود بیش از ۱۵ درصد از افراد فراخوانده شده حاضر به انجام سربازی در ارتش صهیونیست شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، در سایه کمبود شدید نیرو ارتش رژیم صهیونیستی که به دلیل تلفات زیاد در  نوار غزه به وجود آمده است، برای اعضای یک هزار عضو مدارس دینی حریدیم دعوتنامه فراخوانی به ارتش را ارسال کرده است.

شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود: ارتش اسرائیل برای سربازگیری از میان یهودیان افراطی طرح فراخوانی آنها را آغاز کرده است.

در همین رابطه یک هزار نفر از این حریدیم‌ها به دفاتر ارتش فراخوانده شدند.

با این حال ارتش پیش بینی کرد فقط بین 10 تا حداکثر 15 درصد از آنها در آن حاضر خواهند شد و اگر شاهد مشارکت پایین حریدیم‌ها باشد مدت فراخوانی و ارسال برگه‌های اعزام به خدمت تمدید خواهد شد.

در واکنش به این اقدام یهودیان افراطی هم به دنبال برگزاری اعتراضات مختلف هستند، آنها با نصب پلاکاردهایی در محله‌های خود در قدس از مردم خواستند تا در تظاهرات علیه خدمت اجباری بشورند.

به گفته یهودیان افراطی، از زمان شکل‌گیری اسرائیل تا به امروز چنین فشاری بر جوانان یهودی افراطی وجود نداشته است و امروز شاهد آن هستیم که شمشیر را برای به سربازی بردن یک هزار یهودی طی دو روز آینده از رو بسته‌اند.

یهودیان افراطی مخالف سربازی اجباری تاکید کردند، این تازه آغاز ماجرا است و بعد از آن تعداد بیشتری از یهودیان افراطی به سربازی برده خواهند شد.

انتهای پیام/