تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738390
شناسه : 3738390
تاریخ :
توزیع ۱۰۰ میلیاد تومان تجهیزات میان هنرستان‌های خوزستان اقتصاد ایران: اهواز - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات میان هنرستان‌های استان در شهریورماه امسال توزیع خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی عصر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با پیگیری‌ها و اقدامات انجام‌شده، تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌های خوزستان به ارزش حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تأمین شده است. این تجهیزات در شهریورماه بین هنرستان‌های ۴۰ منطقه آموزش و پرورش خوزستان توزیع می‌شوند.

وی یکی از اهداف دولت را افزایش هنرستان‌ها و تاکید بر لزوم یادگیری مهارت توسط دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: به این منظور باید تا سال ۱۴۰۴، ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای هدایت شوند که در این خصوص نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، همچنین مهرماه امسال ۷ هنرستان جدید در اهواز به بهره‌برداری می‌رسند که از این تعداد، ۴ هنرستان دخترانه و ۳ هنرستان پسرانه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: با توجه به نهایی شدن امتحانات سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، تمایل دانش‌آموزان به سوی رشته‌های فنی و حرفه‌ای است و در این شرایط باید زمینه برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در این مدارس فراهم باشد که این کار آغاز شده است و در شهریورماه هم تجهیز می‌شوند.