تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3738389
شناسه : 3738389
تاریخ :
آفریقا،روسیه و CIS فرصتی جدید برای صادرات لوازم خانگی ایرانی اقتصاد ایران: آفریقا،روسیه و کشورهای CIS فرصتی برای صادراتی لوازم خانگی ایرانی است یه طوری که تنها آفریقا ، یک بازار چند میلیارد دلاری است و برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش هایی در این حوزه دستاوردهای مثبتی برای صادرات این کالاها داشته باشد .

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های تولیدی و صادراتی لوازم خانگی ایران روز 20 مردادماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد که بررسی زیر ساخت های تولید و علت عدم کفایت ارزآوری در این صنعت، رایزنی و ایجاد بازارهای جدید صادراتی در قاره های آفریقا و اروپا و کشورهای CIS ، بررسی چالش های پیش روی صادرات لوازم خانگی ایرانی، رفع تعهدات ارزی و تسهیل در صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی از مهم‌ترین محورهای این همایش است.

 یکی از نکات مهم برگزاری این همایش، همزمانی آن با نمایشگاه بین‌المللی صنایع لوازم خانگی ایران است که اهمیت برگزاری آن را برای تولیدکنندگان و شرکت‌های فعال در صنایع لوازم خانگی ایران دوچندان می‌کند.

پیمان سپاری ارزی مانعِ استفاده از ظرفیت‌های صادراتی در صنعت لوازم خانگی شده و این در حالی است که به عنوان مثال ، بازار آفریقا ظرفیت زیادی برای صادرات لوازم خانگی ایرانی دارد، اما نیاز به فراهم شدن بستر و زیرساخت است. البته این موضوع برای کشورهای اطراف هم صادق است.

یکی دیگر از دلایل پایین بودن صادرات لوازم خانگی ایرانی، عملکرد ضعیف در حوزه برندینگ است، حتی برخی کشورهای اطراف هم هنوز اطلاعات کافی از توسعه بخش لوازم خانگی در ایران ندارند. این در حالی است که ترکیه در دنیا در حوزه لوازم خانگی برند شده است.

بنابراین گزارش؛ در دنیای پیچیده و متغیر امروز، نمایشگاه ها صرفاً برای دستیابی به اهداف تجاری برگزار نمی شود، بلکه اهداف والاتری را دنبال می کنند، به همین دلیل، میزان موفقیت یک نمایشگاه را فقط با ارزش قراردادهای منعقد شده در آن ارزیابی نمی کنند زیرا دستاوردهای یک نمایشگاه، وسیع تر و گسترده تر از مبادلات تجاری است که در جریان دایر بودن نمایشگاه، میان غرفه داران و تجار صورت می گیرد.

 نمایشگاه یک فرصت فروش زنده و یکپارچه است، جایی که شرکت ها می توانند همه ابزارها را از مجموعه خودشان به نمایشگاه بگذارند . وجهِ مشترک همه نمایشگاهها تبادل به روزترین دانش و اطلاعات، ارایه توانمندی ها، شناخت و بررسی رقبا، معرفی آخرین دستاوردهای مربوط به شرکت ها و واحدهای تولیدی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی روابط تجاری و کسب و کارهای مختلف و در نهایت بازاریابی و فروش محصولات است.

قبل از هر نکته‌ای باید توجه داشت که حضور در بازارهای جهانی باید از طریق صادرات صورت گیرد. بحث صادرات نیز زمانی به توفیق می‌رسد که تولیدکنندگان بتوانند محصولات قابل رقابت با محصولات مشابهِ سایر کشورها عرضه کنند. در نتیجه باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود تا ایران هم بتواند با همکاری سایر کشورها، تکنولوژی روز دنیا را وارد کشور کند و به ساخته‌های روز دنیا نزدیک شود.

این انتقال تکنولوژی زمانی مؤثر است که محصول ایرانی از لحاظ قیمتی هم بتواند رقابت‌پذیر باشد،چون وقتی ادعای درجه یک بودن متریال و مواد اولیه یک محصول را داریم باید این اجناس را با قیمت مناسب به بازارهای دیگر عرضه کنیم تا بازار هدف را در دست گرفته و در آن فعالیت رقابتی داشته باشیم که در این زمینه صنعت لوارم خانگی ایران با چالش های زیادی روبروست و فعالیت در عرصه جهانی برای این تولیدکنندگان ،مشکل شده و شاهد خلا لوازم خانگی ایرانی در کشورهای دیگر هستیم ،البته صادرات در برخی کالاهای این حوزه در سال های اخیر با رشد کمی مواجه شده ولی نیازمند اجرایی کردن تدابیر و برنامه هایی در این زمینه هستیم که برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها و همایش ها فرصتی ارزشمند برای رسیدن به اهداف مهم صادراتی است.

انتهای پیام/