تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3738381
شناسه : 3738381
تاریخ :
هاآرتص: نتانیاهو اسرائیل را وارد تونلی تاریک کرده است اقتصاد ایران: روزنامه عبری زبان هاآرتص بنیامین نتانیاهو را متهم کرد با ایجاد تنش و درگیری با ایران به دنبال دور کردن توافق احتمالی مبادله اسرا است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، این رسانه عبری زبان با انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: نتانیاهو خود را مشغول برنامه ریزی برای مقابله با واکنش تلافی جویانه ایران نسبت به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس کرده و هیچ توجهی به آزادی اسرا از خود نشان نداده و اصلا هم چیزی به نام مطلع کردن مردم از آنچه رخ داده یا در قرار است رخ بدهد را هم در دستور کار خود ندارد.

به اعتراف این رسانه، اسرائیلی‌ها به دلیل حضور نتانیاهو در یک تونل تاریک قرار گرفته اند، زیرا در حال حاضر هیچ گفتمانی بین کابینه و اسرائیلی‌ها وجود ندارد، کابینه بنیامین نتانیاهو خود را از ارائه هر نوع گزارشی به اسرائیلی‌ها معاف می‌داند و نمی‌خواهد به اسرائیلی‌ها توضیح دهد که باید منتظر چه چیزی باشند و به چه دلیل آنها را به نقطه از شرایط بغرنج و رسیدن به شرایط ورود به یک جنگ منطقه‌ای رسانده است.

علاوه بر آن و در آستانه یک درگیری خطرناک و در شرایطی که هیچ پیشرفتی در تماس با حماس در رابطه با توافق مبادله اسرا وجود ندارد، نتانیاهو خود را به رایزنی و آماده سازی و افشای اخباری در رابطه با برکناری یوآف گالانت وزی رجنگ و شاید جانشین گدعون ساعر به جای او مشغول کرده است.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: نتانیاهو آرزوی سر بریدن تمامی فرماندهان ارتش را دارد و در این راستا بی میل نیست که هرتسی هالیوی را فورا از مقام خود برکنار کرده و رونین بار رئیس شاباک را هم به همین سرنوشت دچار سازد.

به هر شکل از این طریق می‌توان تمام بار مسولیت شکست رخدادهای 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) را به دوش آنها انداخت.

نتانیاهو حاضر نیست به هیچ یک از هشدارهای امنیتی توجهی داشته باشد به سوی فاجعه امنیتی پیش رفته و با رفتارهای خود بر تجزیه جامعه اسرائیل پافشاری می‌کند.

در همین راستا  دانیلا گینزبرگ در یادداشتی که شامگاه یکشنبه در پایگاه اطلاع رسانی  روزنامه یسرائیل هیوم منتشر شد، اعلام کرد،  نتانیاهو خود را برای بدترین سناریو آماده می‌کند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، در سایه پیش بینی ضرباتی ایران و حزب الله، ارتش اسرائیل در حال تلاش برای آماده سازی جبهه داخلی است.

این رسانه بدون اشاره به احتمال متلاشی شدن سامانه تلفن همراه اسرائیل در صورت وارد شدن ضربه به این رژیم خبر داد، فرماندهی جبهه داخلی اعلام کرده است که سامانه جدیدی را برای هشدار راه اندازی کرده است که اطلاعات مربوط به  اعلام خطر مستقیما به تلفن همراه افرادی که در محدوده خطر قرار دارند ارسال می‌شود.

این سیستم به نحوی عمل می کند که بعد از ورود هشدار تلفن های همراه افراد نیز صدای هشدار پخش می‌کنند و تمامی تلفن های همراه هوشمند بدون نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای این پیام‌ها را مستقیما دریافت می کنند.

انتهای پیام/