تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3738350
شناسه : 3738350
تاریخ :
شرکت CarShield به‌دلیل تبلیغات گمراه‌کننده ۱۰ میلیون دلار جریمه شد اقتصاد ایران: شرکت ارائه‌دهنده قراردادهای خدمات خودرو CarShield، به‌دلیل نقض قوانین کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC)، به پرداخت جریمه ۱۰ میلیون دلاری مجبور شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش AutoBlog، شرکت کارشیلد، ارائه‌دهنده‌ی قراردادهای خدمات خودرو، به‌دلیل تبلیغات گمراه‌کننده‌ای که شامل تبلیغات تلویزیونی با حضور بازیگرانی مانند آیس‌تی و سایر افراد مشهور بود، به پرداخت ۱۰ میلیون دلار جریمه به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده مجبور شده است.

کارشیلد به‌طور نادرست ادعا کرده بود که مشتریان هرگز به پرداخت هزینه تعمیرات قطعات زیر پوشش مانند موتور و گیربکس مجبور نخواهند شد. این شرکت وعده داده بود که در‌صورت خرابی خودرو، خودرو اجاره‌ای در‌اختیار مشتریان قرار خواهد داد؛ اما این وعده نیز برای تمام مشتریان محقق نشده است.

ازنظر کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده شعارهایی مانند «آرامش خاطر» و «دیگر هرگز هزینه‌ی تعمیرات گران‌قیمت خودرو را نخواهید پرداخت» به‌عنوان تبلیغات گمراه‌کننده تلقی شده است. اگرچه افرادی مانند آیس‌تی و کریس برمن و ویویکا فاکس از کارشیلد حمایت کرده بودند، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده دریافت که بسیاری از آن‌ها واقعاً از این سرویس استفاده نکرده‌اند.

این سرویس کارشیلد برای مشتریان بین ۸۰ تا ۱۲۰ دلار در ماه هزینه به‌همراه داشته است که درقبال ارائه خدمات ادعا شده، می‌تواند قرارداد بسیار باارزشی باشد؛ اما بسیاری از مشتریانی که قراردادهای کارشیلد را خریده بودند، پس از کشف اینکه پوشش آن‌ها مطابق با وعده‌های تبلیغاتی نیست، احساس کردند که فریب خوردند. این امر به هزینه‌های تعمیر غیرمنتظره و نارضایتی کلی مشتریان منجر شد.

مقالات مرتبط
  • کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از تیک‌تاک به‌اتهام نقض حریم‌خصوصی کودکان شکایت کرد
  • کمیسیون FTC آمریکا علیه تغییرات قیمت ایکس‌باکس گیم پس موضع گرفت

اگرچه کارشیلد بسیاری از اتهام‌های FTC را رد می‌کند، با پرداخت جریمه ۱۰ میلیون دلاری موافقت کرده است. همچنین، قول داده است که درباره‌ی پوشش خود شفاف‌تر باشد و اطمینان حاصل کند همه‌ی افراد مشهوری که از آن‌ها حمایت می‌کنند، مشتریان واقعی این مجموعه باشند.