تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738317
شناسه : 3738317
تاریخ :
آغاز به کار طرح ملی ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم در اردبیل اقتصاد ایران: اردبیل- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از اجرای طرح ملی ۴۰ هزار حافظ قرآن به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید والامقام در استان اردبیل خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهدی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری و به منظور ایفای نقش مؤثر مؤسسات و نهادهای قرآنی در تحقق تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری و مشارکت قرارگاه شهید آوینی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و مؤسسات قرآنی استان‌ها طرح ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم را به پاس آرمان ۴۰ شهید والامقام کشور تا پایان سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح با شعار «هر حافظ در پناه یک شهید» و به پاس حفظ و بزرگداشت آرمان‌های ۴۰ هزار شهید والامقام در سراسر کشور اجرا می‌شود.

معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در مورد این طرح گفت: حافظان قرآنی در کلیه رده‌های سنی با مراجعه با سامانه «حمد» به نشانی www.qia.ir نام‌نویسی کرده‌اند و تا قبل از پایان سال‌جاری هر زمان آمادگی داشته باشند، می‌توانند در آزمون الکترونیکی شرکت کنند.

طاهری افزود: برای هر یک از حافظان قرآنی مشارکت‌کننده در این طرح هدایایی در نظر گرفته شده که بعد از ارزیابی به حساب آنها واریز می‌شود.

وی پیوند میان قرآن و شهید را پیوندی بسیار مبارک دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم این پیوند موجب رشد روحی قرآن‌آموزان در کنار امر حفظ شود.

معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: طرح ۴۰ هزار حافظ قرآن به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید با هدف ایجاد زمینه انس با قرآن برای اقشار مختلف جامعه و عمل به تعلیم انسان‌ساز قرآن از طریق آموزش و تربیت ۴۰ هزار نفر حافظ پنج جز قرآن کریم اجرا می‌شود.