تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3738310
شناسه : 3738310
تاریخ :
بلومبرگ: مک‌بوک پرو و مک مینی و آی‌مک M4 امسال عرضه می‌شوند اقتصاد ایران: براساس ادعای بلومبرگ، اپل در سال جاری میلادی مک‌بوک پرو و آی‌مک و مک مینی مجهز به تراشه‌ی M4 رونمایی خواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مارک گرمن در خبرنامه‌ی Power On خود اعلام کرد که اپل همچنان قصد دارد مدل‌های جدید مک‌بوک پرو و مک مینی و آی‌مک مجهز به تراشه‌ی M4 را اواخر سال جاری معرفی کند، نکته‌ی جالب اینکه براساس ادعای گرمن، مک‌بوک ایر و مک استودیو و مک پرو، آپدیت M4 خود را در سال ۲۰۲۵ دریافت خواهند کرد.

آخرین به‌روزرسانی اپل برای مک‌بوک پرو و آی‌مک به اکتبر گذشته و رویداد Scary Fast باز می‌گردد؛ جایی‌ که شاهد معرفی تراشه‌های M3 در تمامی مدل‌ها بودیم. در این رویداد، مدل مشکی مک‌بوک پرو و مدل پایه‌ی ارزان‌تر این محصول رونمایی شد که جایگزین مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی قدیمی مجهز به تاچ‌بار شد. آی‌مک ۲۴ اینچی نیز تقریباً بدون تغییر باقی ماند؛ هرچند لوازم‌ جانبی Magic Mouse و Magic Trackpad و Magic Keyboard همراه آن به USB-C مجهز نشدند و متأسفانه همچنان از پورت لایتنینگ بهره می‌برند.

ازنظر گرمن، به‌روزرسانی پاییز امسال برای مک‌های اپل فراتر از معرفی تراشه‌های جدید M4 نخواهد بود. تراشه‌ی M4 برای اولین‌بار در ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) و روی آیپد پرو ۲۰۲۴ معرفی شد و اپل تاکنون از آن در هیچ‌یک از مدل‌های مک استفاده نکرده است. از آنجاکه آی‌مک همچنان از لوازم‌ جانبی لایتنینگ استفاده می‌کند، انتظار می‌رود امسال درکنار مدل ۲۴ اینچی آی‌مک M4، شاهد لوازم‌ جانبی مجهز به USB-C باشیم.

پردازنده M4 اپل ام ۴ در داخل مادربرد
Apple

گرمن انتظار دارد نسخه‌ی به‌روزشده‌ی مک مینی اواخر سال جاری از راه برسد. مک مینی با تراشه‌های سری M3 عرضه نشد و جدیدترین به‌روزرسانی آن در ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱) و با تراشه‌ی M2 معرفی شد. گرمن در خبرنامه‌ی خود گفت: «درحالی‌که تمرکز اصلی ارتقای M4 بر افزایش قدرت کامپیوترها خواهد بود، حداقل یک مدل مک تغییرات چشمگیرتری تجربه خواهد کرد.»

اپل از زمان مهاجرت به تراشه‌های اختصاصی، ظاهر کاملاً جدیدی به اکثر خط تولید مک خود بخشیده است. مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو و آی‌مک همگی طراحی‌های جدیدی دریافت کرده‌اند. درحال‌حاضر، فقط مک پرو و مک مینی همچنان از طراحی قدیمی بهره می‌برند.

مقالات مرتبط:
  • از مک بوک پرو M4 اپل چه انتظاراتی داریم؟
  • پس از مک بوک پرو، کدام کامپیوترهای اپل به پردازنده M4 مجهز می‌شوند؟

جدیدترین آپدیت اپل برای مک پرو به سال ۲۰۲۲ باز می‌گردد و درواقع، از همان طراحی مدل ۲۰۱۹ استفاده می‌کند. این تصمیم کوپرتینویی‌ها برای بسیاری از افراد گیج‌کننده بود؛ زیرا مک پرو ۲۰۱۹ روی ماژولاربودن و قابلیت ارتقا تمرکز داشت؛ اما تراشه‌ی اختصاصی اپل مانع مهمی برای قابلیت مذکور به‌حساب می‌آید. شاسی مک پرو ۲۰۱۹ برای تراشه‌های سری M اپل ایدئال نیست؛ زیرا فضای خالی زیادی در آن وجود دارد.

طراحی مک‌مینی از سال ۲۰۱۰ تقریباً بدون‌ تغییر باقی مانده است. ازجمله تغییرات این محصول می‌توان به حذف درایو DVD و تغییر پورت‌ها اشاره کرد؛ اما ظاهر آن همچنان به‌شکل مربع آلومینیومی باقی مانده است.