تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738293
شناسه : 3738293
تاریخ :
فرهنگ شهادت ضامن بقای انقلاب اسلامی است اقتصاد ایران: اردبیل- فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: توسعه و ترویج فرهنگ شهادت ضامن بقای انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامحسین محمدی‌اصل عصر یکشنبه در یادواره شهدای پارس‌آباد با محوری شهید رحیم واحدی در مسجد جامع این شهرستان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی که تداوم راه انبیا، اولیا و ائمه اطهار (ع) است بر محوریت عمل به موازین اسلامی، دینی و شرعی بنا شده و در این حاکمیت اصل بر شایستگی حضور و پشتیبانی مردم در صحنه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: همان طوری که محرم و صفر به احیا و ماندگاری اسلام کمک کرده، رویدادهای مختلف به ویژه دفاع مقدس و ایام‌الله‌ها به ماندگاری و جاودانه بودن انقلاب اسلامی کمک کرده و قطعاً این نهضت عظیم به نسل‌های بعد منتقل خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تلاش دشمن را برای به انحراف کشیدن اصالت انقلاب اسلامی یادآور شد و گفت: به هیچ وجه این نهضت عظیم و همیشه جاوید از راه و حرکت واقعی منحرف نشده بلکه با تکیه بر مبانی دینی، ارزشی و اخلاقی همواره زمینه‌ساز حرکت‌های تحول‌آفرین خواهد بود.

محمدی‌اصل نقاط قوت انقلاب اسلامی را در کنار پایبندی به آموزه‌های دینی، ولایت فقیه و حضور مردم در صحنه حرکت در مسیر احیای مبانی اخلاقی و معرفتی عنوان کرد و افزود: آنچه که جمهوری اسلامی ایران را متمایز از سایر نهضت‌ها و حرکت‌های مقطعی کرده در هم آمیختگی این نهضت با الگوهای بی‌بدیل انسانی و اسلامی است.

وی یاد و خاطره شهدا و رزمندگان سلحشور دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: شهدا همواره برای ما الگوی سجایای اخلاقی هستند و در این بین شهید رحیم واحدی از شهدای با خلوص نیت و مجاهدی بوده که در عملیات نصر در سردشت فداکاری و جانفشانی مثال‌زدنی از خود به نمایش گذاشته است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اضافه کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا خود پشتیبانی‌کننده انقلاب اسلامی و حرکت اصیل آن است و ضرورت دارد در برگزاری این یادواره‌ها پیام، وصیت و خواسته شهدا از امت اسلامی بیان شده و بازگو شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم مداحی و مرثیه‌خوانی شده و شرکت‌کنندگان با نثار فاتحه و صلوات یاد و خاطره شهدای گرانقدر شهرستان پارس‌آباد را گرامی داشتند.