تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738290
شناسه : 3738290
تاریخ :
فعالیت یک ماهه موکب خدام الحسین(ع) در کربلای معلی اقتصاد ایران: رشت- مدیر اجرایی موکب خدام الحسین(ع) از فعالیت یک ماهه این موکب طی اربعین حسینی در کربلای معلی خبر داد و گفت: روزانه ۱۰ هزار لیوان یخ در بهشت سنتی گیلان بین زائران اربعین توزیع می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن حاتمی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خدمات دهی به زائران اربعین حسینی از اول ماه محرم آغاز و تا یک روز بعد اربعین ادامه دارد.

حاتمی با اشاره به فعالیت یک ماهه موکب خدام الحسین (ع) در کربلای معلی طی ایام اربعین گفت: ۳۰ نفر از خادمان حسینی مسؤولیت پذیرایی از زائران حسینی را در این ایام بر عهده دارند.

مدیر اجرایی موکب خدام الحسین (ع) با اشاره به گرمای شدید عراق تا ۱۰ سال آینده در ایام اربعین افزود: معرفی یخ در بهشت گیلان در قالب ۷ دستگاه یخ در بهشت ساز با ارائه ١٠ هزار یخ در بهشت سنتی گیلان را در ایام اربعین برای زائرین در نظر گرفته که مورد استقبال ایرانیان و عراقی‌ها قرار گرفته است.

وی که مسؤولیت یک مؤسسه خیریه را هم دارد ادامه داد: مؤسسه خیریه فاطمیون از سال ۸۹ تأسیس شد و در حوزه‌های مختلف خدمت رسانی می‌کند، افزود: مؤسسه خیریه و مردم نهاد فاطمیون از بحث سرپرستی ایتام سادات و غیر سادات شروع شده به گونه‌ای که ٣٠٠ نفر از ایتام سادات و غیر سادات تحت پوشش خیریه قرار دارند.

وی با بیان اینکه حامی و خیر ٢۵٠ در این خیریه فعالیت می‌کنند، افزود: یکی از خلأهایی که در استان وجود داشت مساله نبودن مکانی به نام گیلان در کربلا بود که این اقدام توسط خیرین به نتیجه رسیده و یک زائر سرا در کربلای معلی خریداری و تجهیز سده و زائران را به صورت ارزان و راحت پذیرش می‌کنند.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام گیلان با بیان اینکه خلأ وجود مجموعه درمانی خیریه در گیلان احصا شده و توسط این مؤسسه خیریه آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: ساختمان درمان خیریه در قالب بزرگترین مجتمع درمانی خیریه شمال کشور در بین استان گیلان، اردبیل و مازندران و گلستان می‌باشد.

وی افزود: مرکز جراحی محدود، کلینیک با چهار اتاق عمل با همت خیریه در این مجموعه در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: صدور مجوزهای درمانی در این پروژه دارای اشکال شده و ادامه روند کار معطل نظر بهداشت درمان کشور است.

حاتمی با تاکید بر اینکه در این مجموعه هزینه دولتی صورت نگرفته و کاملاً مردمی است، افزود: مرکز شیمی درمانی، آزمایشگاه فیزیوتراپی در این مجموعه در نظر گرفته شده که تا الان ۶٠ درصد آن پیش رفته است و مابقی آن نیازمند مجوزهای دولتی است.

وی از راه اندازی کانون ازدواج آسان در رشت خبر داد و افزود: در این مجموعه با ارتباطاتی که نهادهای خدماتی ایجاد شده تلاش شده با نازل‌ترین هزینه خدمات مراسم ازدواج جوانان انجام می‌گیرد.