تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738289
شناسه : 3738289
تاریخ :
۸۰۰۰ نفر واجد شرایط دریافت نهضت ملی مسکن در ملایر اقتصاد ایران: همدان-فرماندار ملایر گفت: در شهر ملایر ۲۳ هزار نفر برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۸۰۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان اسماعیلی صبح یکشنبه در مراسم واگذاری زمین‌های نهضت ملی مسکن شهرستان ملایر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت و شهید «اسماعیل هنیه» اظهار کرد: تلاش در حوزه نهضت ملی مسکن خواسته رئیس جمهور شهید دکتر رئیسی بود و امروز شاهد نتیجه بخشی قسمتی از این دستور و سیاست مهم هستیم.

فرماندار ملایر این جلسه را یک همایش مسکنی خواند که با حضور استاندار همدان، بخشی از زحمات سه ساله رئیس جمهور شهید به ثمر خواهد نشست.

وی یا بیان اینکه زمانی شروع کار، بانک زمین ما در ملایر تقریباً هیچ و تهی بود و فقط اداره راه و شهرسازی چند پلاک مختصر در گوشه و کنار شهر داشت. افزود: این وضعیت پاسخگوی تعداد متقاضیان و ثبت نام کنندگان مسکن نبود.

وی اضافه کرد: تأمین زمین را اولویت کار در طرح نهضت ملی مسکن در ملایر دانست.

اسماعیلی با بیان اینکه در ابتدای کار برای حدود ۲۳ هزار نفر ثبت نامی زمینی نداشتیم، گفت: اگر دولت زمین داشته باشد هر چقدر مردم تقاضا داشته باشند تحویل زمین و قرعه کشی کاری به سرعت انجام خواهد شد.

وی به پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در سه سال گذشته توسط دولت و مدیران اجرایی در شهرستان اشاره و اظهار کرد: صدها جلسه و بررسی کارشناسی و ده‌ها استعلام در حوزه‌های مختلف انجام شد تا زمین مناسب برای ساخت مسکن و الحاق به شهر شناسایی شود چرا که کار پیچیده و سختی است.

اسماعیلی به ۴۱۹ متقاضی مسکن در شهر ازندریان اشاره و تصریح کرد: از این تعداد در نهایت ۶۸ نفر واجد شرایط شدند و «فرم ج» آنها سبز شد و از این تعداد نیز در نهایت ۵۹ نفر ثبت نام خود را کامل کردند.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: برای این تعداد ۱.۳ هکتار زمین شناسایی، آماده سازی و قرعه کشی شده و در مرحله نقشه و پروانه است و امروز بصورت نمادین قرارداد واگذاری زمین‌های متقاضیان شهر ازندریان را به سه نفر به نمایندگی تحویل داده می‌شود.

وی به ۱۳۲ متقاضی مسکن در شهر جوکار نیز اشاره و مطرح کرد: از این تعداد ۶ نفر واجد شرایط شدند و ۱۰۰۰ متر زمین برای آنها در نظر گرفته شده و امروز بصورت نمادین قرار داد واگذاری زمین به یک متقاضی تقدیم می‌شود.

اسماعیلی به ثبت نام ۱۶۹ نفر در شهر زنگنه اشاره و تاکید کرد: در نهایت ۴۴ نفر واجد شرایط شدند و ۳۷ نفر ثبت نام خود را قطعی کردند و برای این تعداد، سه هکتار زمین پیش بینی شده که به هر کدام، یک قطعه زمین ۲۰۰ متری تحویل داده خواهد شد.

وی به ثبت نام ۴۰۸ متقاضی مسکن در شهر سامن اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۴۲ نفر واجد شرایط شدند و برای این تعداد نیز ۱.۷ هکتار زمین آماده کردیم که به آنان تحویل داده می‌شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در اسلامشهر آق گل نیز ۲۰ نفر ثبت نام کردند اما کسی واجد شرایط نشد، خاطرنشان کرد: در اسلامشهر نیز ۷ هکتار زمین پیش بینی کردیم که به محدوده اسلامشهر اضافه می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر در ادامه به ۲۷۴۵ پرونده در حوزه مسکن روستایی شهرستان اشاره و تصریح کرد: بیش از ۵۱۴ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات برای احداث، مقاوم سازی یا خرید منزل مسکونی در روستاها پرداخت شده است.

اسماعیلی ادامه داد: از این تعداد پرونده ۱۶۲۵ واحد تمام شده و مردم در آنها ساکن شدند که ۳۸۲ پرونده مربوط به مددجویان کمیته امداد و ۱۱۵ پرونده نیز مربوط به مددجویان بهزیستی است.

وی با بیان اینکه تلاش جدی همه جانبه و عدالت محور برای تأمین مسکن همشهریان صورت گرفته و به ثمر نشسته است، گفت: در شهر ملایر نیز ۲۳ هزار نفر برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۸۰۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اسماعیلی به ۵۶۷ واحد مسکونی که بدهکاری دولت دوازدهم به مردم برای طرح اقدام ملی مسکن بود و انجام نشده بود، اشاره و مطرح کرد: برای تأمین این واحدها، پروژه ۵۰۲ واحدی در ملایر کلنگ زنی شد که با رشد ۳۰ درصدی در حال تکمیل است و تقدیم مردم خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ساخت ۶۰ واحد دیگر نیز برای متقاضیانی که در دولت قبل در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده بودند، در دهه فجر سال گذشته کلنگ زنی شد و مراحل اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.