تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738287
شناسه : 3738287
تاریخ :
۷۶ محکوم مالی در خراسان شمالی آزاد شدند اقتصاد ایران: بجنورد _ رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادی ۷۶ مددجوی مرتکب جرائم غیرعمد و یا محکوم مالی دربند با بدهی معادل ۹۸۰ میلیارد ریال از زندان های خراسان شمالی از ابتدای سال جاری تا کنون خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده در نشست ستاد دیه خراسان شمالی در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: در نتیجه تلاش‌های انجام شده از سوی ستاد دیه استان مبلغ ۶۰ میلیارد ریال از طریق منابع مختلف از جمله از مجرای کمک‌ها و حمایت‌های افراد خیر و نیکوکار تأمین و تخصیص یافت و شکات و محکوم لهم نیز از ۶۵۰ میلیارد ریال از مطالبات خود صرف نظر و اعلام گذشت نمودند.

وی افزود: این در حالی است که با پذیرش اعسار و تقسیط بخشی از محکوم به، معادل مبلغ ۲۵۷ میلیارد ریال و با لحاظ اعطا ۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و نیز با در نظر گرفتن ۸ میلیارد ریال آورده مددجویان در مجموع موجباتی فراهم شد که تعداد ۷۶ محکوم مالی در بند با رهایی از زندان توانستند به آغوش گرم خانواده‌های خود برگردند.

مقام عالی قضائی در خصوص آخرین آمار مربوط به تعداد بدهکاران مالی محبوس در زندان‌های استان بیان کرد: ۱۴۰ محکوم علیه مالی در بند با بدهی معادل ۱۸۲ میلیارد تومان کماکان در زندان‌های خراسان شمالی به سر می‌برند که منتظر دریافت کمک‌ها و حمایت‌های مالی از دستان پرمهر و عطوفت هم استانی‌های عزیز هستند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین گفت: در نشست صبح امروز ستاد دیه استان تعداد ۲۳ فقره پرونده با بدهی معادل ۳۰۰ میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با پیگیری‌های لازم و تأمین منابع جدید مالی زمینه‌های مساعد و مناسبی فراهم گردد تا مددجویان بیشتری بتوانند طعم شیرین آزادی را بچشند.