تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738283
شناسه : 3738283
تاریخ :
شورای فرهنگ عمومی ناظر بر هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی باشد اقتصاد ایران: شاهرود- امام جمعه شاهرود گفت: بودجه‌هایی که برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی ابلاغ می‌شود باید زیر نظر شورای فرهنگ عمومی هزینه شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی بعد از ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی اداره ارشاد این شهرستان با بیان اینکه تدوین نقشه راه برای برنامه‌های فرهنگی یک ضرورت است، تاکید کرد: این نقشه راه البته باید الزاماتی نیز داشته باشد که عملی شدن آنها مهم هستند.

وی با بیان اینکه یکی از این الزامات باید نظارت بر بودجه‌های فرهنگی باشد، افزود: بودجه‌هایی که برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی در شهرستان‌ها و استان‌ها ابلاغ می‌شود باید زیر نظر شورای فرهنگ عمومی هزینه شود.

امام جمعه شاهرود همچنین بیان کرد: باید دستگاه‌های اجرایی و نهادها موظف شوند که بودجه‌های فرهنگی را بر اساس برنامه‌های نقشه مهندسی فرهنگی هر استان و شهرستان هزینه کنند و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند این امر دنبال کند.

امینی دیگر الزام نقشه راه در امور فرهنگی را ضمانت اجرا تلقی کرد و تاکید داشت: اجرای نقشه راه بدون الزام اجرا، فایده و تأثیری بر زندگی خانواده‌ها ندارد در نتیجه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه نیز می‌بایست اقدام کند

وی همچنین افزود: با همکاری خوب دستگاه‌های فرهنگی نقشه مهندسی فرهنگی شهرستان شاهرود تدوین و برای تصویب به مراجع بالادستی ارسال شده است.