تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738281
شناسه : 3738281
تاریخ :
تدوین شناسنامه برای طرح‌های فرهنگی/ «نقشه راه» پیش‌نیاز بودجه اقتصاد ایران: شاهرود- معاون ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت تدوین شناسنامه برای هر طرح فرهنگی تاکید کرد و گفت: این اقدام برای جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های فرهنگی اجرایی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقری بعد از ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی ارشاد اسلامی این شهرستان ضمن بیان اینکه تدوین شناسنامه برای هر طرح فرهنگی ضروری به عنوان یک ضرورت دنبال می‌شود، تاکید کرد: یکی از مزیت‌های این طرح جلوگیری از موازی کاری در امور فرهنگی و دستگاه‌های فرهنگی است.

وی بر استفاده از نقشه مهندسی فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی سراسر کشور نیز به عنوان اولویت یاد کرد و افزود: این اقدام نیز از موازی‌کاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی در سراسر کشور جلوگیری خواهد کرد.

معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تدوین شناسنامه کارهای فرهنگی به نوعی اصل برنامه‌ریزی قرار خواهد گرفت، بیان کرد: اصل درست این است که ما بتوانیم تنها به برنامه‌هایی که در نقشه راه تدوین شده‌اند، بودجه بدهیم.

باقری با بیان اینکه در این راه می‌بایست افراد، امکانات و دستگاه‌های مجری در هر برنامه احصا شود، افزود: بودجه‌های فرهنگی پس از تهیه برش نقشه مهندسی به طرح‌ها اختصاص یابد تا فقط به برنامه‌هایی که در این نقشه راه لحاظ شده بتوانیم بودجه را هدفمند تر بدهیم.

وی با بیان اینکه این کار اثربخشی طرح‌های فرهنگی را در سراسر کشور بیشتر می‌کند، افزود: شورای فرهنگ عمومی با استفاده از نقشه مهندسی فرهنگی اثرگذاری خود را به نوعی نشان می‌دهد.

معاون ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۱۸ برش استانی در تدوین برنامه‌های فرهنگی در استان‌های کشور مبتنی بر شرایط جغرافیایی، فرهنگی و زیست بوم تدوین و تبیین شده است امیدواریم که سمنان نیز بتواند این برش استانی را به زودی تدوین کند.