تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738279
شناسه : 3738279
تاریخ :
تهیه نقشه فرهنگی اردبیل در مراحل نهایی اقتصاد ایران: اردبیل- رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان اردبیل مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و با پیشرفت ۹۵ درصد در مرحله تکمیل است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسام رسولی عصر یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل، اظهار کرد: در حوزه صنایع خلاق فرهنگی دبیرخانه تهیه نقشه فرهنگی استان با همکاری استانداری اردبیل در جهاد دانشگاهی فعال شده و ما بر اساس برش استانی در حال تهیه نقشه فرهنگی استان هستیم.

وی تصریح کرد: در حوزه گردشگری نیز مطالعات طرح جامع گردشگری استان اردبیل نهایی شده و ما سعی می‌کنیم تا با در نظر گرفتن ابعاد مختلف ظرفیت‌های گردشگری استان در این سند راهکارهای عملیاتی و اجرایی را در نظر بگیریم.

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: در بین استان‌های شمالغرب کشور که شامل چهار استان است، مسئولیت توسعه گردشگری به استان اردبیل واگذار شده است.

رسولی افزود: در بین استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل این استان بر اساس مزیت و قابلیت‌هایی که در بخش گردشگری دارد، متولی اصلی توسعه گردشگری شمالغرب معرفی شده تا در این زمینه بتوانیم فعالیت‌های خوبی را انجام دهیم.

وی در مورد فعالیت رسانه‌ای جهاد دانشگاهی در قالب صنایع خلاق فرهنگی خاطرنشان کرد: خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سینا پرس با محوریت جهاد دانشگاهی در حال فعالیت است و ما سال گذشته موفق شدیم با تولید پنج هزار خبر پوشش رسانه‌ای رویدادهای مختلف را انجام دهیم.

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حوزه صنایع خلاق به‌کارگیری هوش مصنوعی مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن گروه‌های هنری و فرهنگی را نیز فعال کردیم تا بتوانیم وظیفه خطیر خود را در این بخش با همراهی گروه‌های هنری و فرهنگی به انجام برسانیم.

وی به فعالیت مرکز تخصصی مطالعات شهری با رویکرد علوم انسانی اشاره کرد و ادامه داد: تیم‌سازی جدیدی در این زمینه انجام شده تا طراحی نمای ایرانی و ترویج آن را در ساخت و سازها شاهد باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل بیان کرد: فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز نیز در این سال‌ها چشمگیر بوده به طوری که سه هزار زوج در سایه درمان مرکز ناباروری قفقاز صاحب فرزند شده تا زندگی آنها رونقی شایسته و بهتر به خود بگیرد.