تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3738263
شناسه : 3738263
تاریخ :
این زن، ستاره متفاوت کاروان ایران در المپیک است اقتصاد ایران: برای نخستین بار در تاریخ قرار است یک بانوی ایرانی در مبارزات تکواندو المپیک قضاوت کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرآنلاین: برای ورزش ایران المپیک فقط در ۴۰ ورزشکار داخل گود خلاصه نمی شود. 

کاروان ایران در پاریس سوای مردان و زنانی که در 13 رشته ورزشی مختلف به میدان می روند، ستاره های دیگری هم دارد. ستاره هایی که آنها هم داخل گود هستند و برخلاف ورزشکاران نمی بازند. آنها که درون گود می درخشند تا پرچم ایران بالا باشد.

ستاره هایی با لباسی متفاوت، سوت در دست و گاه کارت در جیب. آنهاکه در نقش قاضی القضات المپیک نقش کلیدی داشته و وظیفه دارند تا حق را به حقدار بدهند. تعیین بازنده و برنده در گود المپیک با سوت و تصمیم آنهاست و از همین رو نقش آفرین اصلی مسابقات محسوب می شوند.

در المپیک پاریس ایران چندین داور در میانه گود و در رشته های مختلف دارد. از تنیس و تیر و کمان و تیراندازی گرفته تا کشتی و حتی سوارکاری. در این میان اما در تکواندو حکایت متفاوتی در جریان است. ایران یکی از قطبهای تکواندو محسوب می شود و حضور داوران ایرانی در آوردگاه های جهانی و المپیک یک امر بدیهیست اما این بار و در پاریس قصه فرق می کند. برای نخستین بار در تاریخ قرار است یک بانوی ایرانی در مبارزات تکواندو المپیک قضاوت کند و نکته جذاب و جالب ماجرا آنجاست که این داور در رقابتهای مردان نیز داوری خواهد کرد.

معصومه باقری داور بین‌المللی تکواندو ایران ستاره متفاوت کاروان در المپیک است که برای نخستین بار دراین آوردگاه بزرگ قضاوت خواهد کرد و  نکته جالب اینکه او علاوه بر اینکه نخستین داور زن ایرانی است که در رشته تکواندو در المپیک داوری می‌کند، قرار است قضاوت مسابقات مردان را هم بر عهده داشته باشد. سندی دیگر بر شایستگی زنان ایران که در فتح قله های بزرگ و به ظاهر دست نیافتنی همیشه پرچمدار هستند.

پ