تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3738260
شناسه : 3738260
تاریخ :
ساخت کاخ تیسفون و سمرقند سریال «سلمان فارسی» در شهرک غزالی اقتصاد ایران: مدیر شهرک سینمایی تلویزیونی ایران (غزالی) از ساخت لوکیشن‌های جدید فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از اتفاقات مهم در شهرک سینمایی تلویزیونی ایران (غزالی) ساخت و ساز لوکیشن‌های استاندارد چند منظوره و ماندگار است که یکی از آنها عمارت عراق سریال «طوبی» و گسترده‌ترِ آن لوکیشن‌های ایران باستان سریال «سلمان فارسی» است.

مهدی میرچی مدیر این شهرک به خبرنگار تسنیم گفت: هم‌اکنون سریال «سلمان فارسی» در حال تولید است و درگیر ساخت‌وساز لوکیشن‌های جدید هستند، مانند شهر سمرقند و مجموعه کاخ‌های تیسفون.پیش از این نیز آتشکده ماربین و کاروانسرای مرمر در دوران ایران باستان ساخته شده و سازمان صداوسیما روی آن سرمایه‌گذاری کرده که ساخت‌شان به اتمام رسیده‌ و مراحل بعدی در حال شکل‌گیری است.

او همچنین به ساخت لوکیشن‌ ماندگار و چند منظوره، تأکید کرد: یکی از اتفاق‌هایی که در داخل شهرک افتاده لوکیشن‌هایی است که در دوره‌های متفاوت در امر تولید محتوا مورد استفاده قرار خواهند گرفت. یکی از این دوره‌ها صفویه است. به‌طور مثال کاخی به نام «کاخ هارون الرشید» داشتیم که الآن با تغییر کاربری، تبدیل به یکی از کاخ‌های دوران صفوی شده که با همت و تلاش بهروز مفید، تهیه‌کننده سریال «مهیار عیار» صورت گرفته است. از آنجا که بخش اعظم از ویژگی‌های دهه 50 و 60 در شهر از بین رفته است و گروه‌ها برای تولید آثاری در این برهه زمانی با مشکلات بسیاری مواجه بودند، در امتداد میدان منیریه شهرک، محله‌ای با ویژگی‌های این دهه بنا شده است که هر کاری با محتوای مربوط به این دوران باشد، می‌تواند از آن بهره‌برداری کند.

وی افزود: ما در شورای سیاستگذاری لوکیشن‌های شهرک به این نتیجه رسیدیم که اول ماندگاری و دوم طوری لوکیشن‌ها طراحی و تقویت شوند که در خدمت تولید محتوا قرار بگیرند. به همین منظور برخی از لوکیشن‌ها را نیز بازسازی کرده‌ایم، به‌طور مثال حلبی‌آباد شهرک آماده بهره‌برداری است. متناسب با همان ادوار، میدان منیریه، میدان بهارستان و خیابان انقلاب اسلامی نیز تغییراتی داشته و آماده شده است. لوکیشن سریال «نردبانی بر آسمان» یکی دیگر از لوکیشن‌های تغییریافته است که حدود 70 درصد آن به دوران اسلامی اختصاص یافته و شرایطی برای آن ایجاد شده است که می‌توان کارهای اسلامی‌ با بافت عربی را در آنجا ساخت. ما پیش از این در شهرک سینمایی، شهر کوفه را نداشتیم و این لوکیشن را تبدیل کردیم به کوفه، چراکه ویژگی‌هایی در ساخت‌وساز دارد که به دوران قبل از اسلام برمی‌گردد.

میرچی همچنین به سریال‌هایی که در شهرک غزالی تولید می‌شوند اشاره کرد و گفت: مجموعه «طوبی» به کارگردانی سعید سلطانی 90 درصد کار تولیدش در شهرک به اتمام رسیده است و فصل دوم سریال «حکایت‌های کمال» نیز به‌زودی کلید زده خواهد شد. باقی، کارهای کوتاه و سینمایی هستند. فصل دوم سریال «جنگل آسفالت» نیز که ویژه شبکه نمایش خانگی است به‌زودی شروع به کار می‌کند.

انتهای پیام/