تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738251
شناسه : 3738251
تاریخ :
دوران دفاع مقدس مظهر ایستادگی و حماسه است اقتصاد ایران: ساری- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، دوران دفاع مقدس را مظهر ایستادگی و حماسه دانست و گفت: بخشی از این حماسه توسط نوجوانان و جوانان خلق شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدحسن سلامی عصر یکشنبه در آغاز به کار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی افتخار من اظهار کرد: دوران دفاع مقدس مظهر ایستادگی و حماسه جمهوری اسلامی ایران است که بخشی از این حماسه توسط نوجوانان و جوانان خلق شد.

وی افزود: اگر بخواهیم روح معنویت، ایثار، اخلاص و اخلاق را تقویت کنیم و آن را به نسل‌های بعدی منتقل نمائیم؛ باید در حوزه کودک و نوجوان تأمل کنیم. چرا که پایه کار اینجاست و کانون نقش محوری در این خصوص خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر اهمیت کار فرهنگی و تولید آثار فاخر در حوزه: هنرهای تجسمی، تولید محتوای برای فضای مجازی و رسانه‌ای، حوزه‌های ادبی، قصه‌گویی و … از جشنواره افتخار من به عنوان زمینه‌ای برای روایت‌گری کودکان و نوجوانان از حماسه و مجاهدت رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس یاد کرد که می‌تواند با همکاری و مدیریت کانون پرورش فکری به توفیقات بسیار ارزشمندی دست یابد.

بازخوانی کارشناسی مقوله ایثار و شهادت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران نیز با تاکید بر اهمیت حفظ و حراست از فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص در حوزه کودک و نوجوان، به معرفی کانون، برنامه‌ها و اقدام‌های صورت گرفته در این دستگاه و ظرفیت اعضا و زبان آموزان کانون پرورش و کانون زبان استان اشاره کرد و از آمادگی هر گونه همکاری در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این حوزه خبر داد.
 

حامد فاضلی کبریا تصریح داشت: لازم است بر اساس نظام تربیتی مشترک مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس، بازخوانی کارشناسی از نظام ایثار و شهادت داشته باشیم و در قالب برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی هنری و ادبی آن را به نسل آینده ساز انقلاب انتقال دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: در کانون بر اساس نظام مطالعه و کتاب‌خوانی، فعالیت گوناگونی در بخش‌های مختلف انجام می‌شود که می‌تواند از این ظرفیت برای این امر مهم بهره برد و البته در این خصوص هم کارهای خوبی توسط کارشناسان و مربیان ما انجام می‌گیرد.

وی از تولید پادکست، موشن گرافی و تولید قصه برگرفته از شهدا و ایثارگران و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز، برگزاری و حضور درجشنواره‌های مختلف در عرصه دفاع مقدس و همچنین مسئولیت کمیته کودک و نوجوان هفته دفاع مقدس استان به عنوان بخشی از دغدغه‌های این نهاد فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت یاد کرد.

فاضلی ضمن حمایت از این رخداد مهم از آمادگی خود برای تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره افتخار من در این کانون خبر داد و بر ضرورت حضور و مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی در این دبیرخانه تاکید کرد.