تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738250
شناسه : 3738250
تاریخ :
صادرات ۱۷.۲ میلیارد دلاری محصولات دانش بنیان به هشت کشور دنیا اقتصاد ایران: کرمانشاه- رئیس جهاد دانشگاهی کرمانشاه از صادرات ۱۷.۲ میلیارد دلاری محصولات دانش بنیان به هشت کشور دنیا خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم حدیدی ظهر یکشنبه به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تأسیس سازمان جهاد دانشگاهی در نشست خبری با اصحاب رسانه به رویکرد حل مسئله محور این سازمان تاکید و اظهار کرد: این سازمان یکی از جامع‌ترین سازمان‌های کشور شناخته شده که با ۳۰ ساختار در حوزه‌های پژوهش و فناوری، فرهنگی، آموزش و کارآفرینی و حوزه تجاری سازی و اقتصاد دانش‌بنیان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی و تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان چهار بعد اساسی سازمان جهاد دانشگاهی است، افزود: از همین رو تحقق این ابعاد و اهداف بر اساس قواعد برنامه‌ریزی شده دنبال می‌شود و تمامی کارکردهای آن در راستای ارزش‌های بنیادین تعریف شده آن است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاه استان کرمانشاه با تاکید بر آماده سازی زیر ساخت‌های مورد نیاز در استان در حوزه فعالیتی این سازمان، تصریح کرد: فرهنگ سازی در زمینه‌های مختلف و تولید اشتغال دو هدف و محور اصلی فعالیت این سازمان است که با توجه به پایین بودن و ضعف فرهنگ کار و اشتغال در استان کرمانشاه به منظور ارتقای فرهنگ کار در بین دانش‌آموزان تفاهم‌نامه‌ای با عنوان طرح شهید نوروز نژاد در قالب هشت بند با آموزش و پرورش منعقد شده است.

حدیدی عنوان کرد: در راستای ارتقا روحیه فرهنگ کسب و کار در بین دانش‌آموزان تاکنون با همکاری آموزش و پرورش برگزاری کارگاه و حضور یک هزار دانش‌آموز در قالب راهیان پیشرفت و اجرای طرح نیشتمان برای معلمان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات جهاد دانشگاهی در راستای ایجاد اشتغال و تقویت روحیه و بالا بردن فرهنگ کار اشتغال دانش‌بنیان برای حوزه‌های تحصیلات تکمیلی به بالا و توانمندسازی دانشجویان همراه با تحصیل بوده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد از دانشجویان فارغ التحصیل در استان کرمانشاه با معضل بیکاری مواجه هستند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات این سازمان در همین راستا طراحی شبکه‌ای اشتغال محور بر اساس نیازهای دستگاه‌ها است در قالب موضوعات پایان‌نامه در اختیار این دانشجویان قرار می‌گیرد که پس از اتمام تحصیل می‌توانند واحدهای فناور و دانش بنیان را راه اندازی کنند.

حدیدی در ادامه به برگزاری ۵۰۶ دوره تخصصی آموزش مهارت محور با حضور ۵۰ هزار کارآموز اشاره و مطرح کرد: در فرایند این آموزش که در هشت دپارتمان تخصصی در حال انجام است سعی بر ایجاد اشتغال و منتهی شدن به راه اندازی کسب و کار بوده است.

وی به فعالیت سازمان جهاد دانشگاهی و مراکز فناورانه در حوزه‌های مختلف تاکید داشت و گفت: در سال گذشته جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه ۶ هزار و ۵۰۰ خدمت در مرکز ناباروری ارائه کرده که طی قراردادهایی با بیمه تکمیلی و صندوق بسیجیان هزبنه‌های آن تا حد بسیار زیادی رایگان و در مقایسه با بخش خصوصی هزینه‌ها ۴۰ درصد کمتر است.

حدیدی به فعالیت‌های این سازمان در حوزه تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان تاکید و مطرح کرد: ۳۲۵ واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری هستند و استان بیشترین تعداد واحدهای دانش بنیان در غرب کشور را دارد که تاکنون چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان فروش محصول داشته و به هشت کشور نیز حدود ۱۷.۲ میلیارد دلار صادرات محصولات دانش بنیان صورت گرفته است.