تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3738246
شناسه : 3738246
تاریخ :
تخصیص منابع عمرانی بودجه ناکافی است/ در حقوق و دستمزد مشکل نداریم اقتصاد ایران: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: خزانه‌دار کل کشور با حضور در جلسه عصر امروز این کمیسیون، گزارشی در رابطه با منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۳ به نمایندگان ارائه کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده و بر اساس عملکرد چهار ماهه ابتدای سال و تا پایان تیر ماه، ۷۹ درصد از منابع بودجه محقق شده است. همچنین در حوزه مصارف هم تقریباً با همین میزان تحقق مواجه بودیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوزه منابع و به ویژه مبحث فروش نفت و واریز منابع آن به خزانه، اظهار کرد: به موجب گزارش ارائه شده، ما با ۱۰۵ درصد تحقق درآمدهای حوزه نفت مواجه بودیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای با اشاره به مباحث هزینه‌ای بودجه، اظهار کرد: ما ۳ بخش هزینه‌ای نظیر حقوق و دستمزد، طرح‌های عمرانی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را در این بخش مدنظر داریم که بر اساس گزارش ارائه شده، ۹۵.۹ درصد عملکرد در این بخش ثبت شده است که نشان می‌دهد تقریباً ما در حوزه حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری کشور با مشکلی مواجه نیستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مباحث مربوط به بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، گفت: متأسفانه در این بخش ما با ۲۲ و نیم درصد تحقق مواجه بودیم که از مجموع ۱۳۳ همتی که باید تا پایان تیر ماه به حوزه عمرانی تخصیص پیدا می‌کرد، ۲۹/۸ همت، تاکنون تخصیص پیدا کرده است. همچنین در حوزه تملک دارایی‌های مالی نیز تقریباً ۵۰ درصد با تحقق پرداخت مواجه هستیم.