تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3738245
شناسه : 3738245
تاریخ :
پوشش تلویزیونی «محرم شهر» میدان آزادی اقتصاد ایران: برنامه تلویزیونی «محرم شهر» رویداد آیینی شهر تهران در میدان آزادی را پوشش می‌دهد و در آستانه فرا رسیدن ایام اربعین حسینی برنامه‌های مذهبی را در شبکه قرآن تدارک دیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه «محرم شهر» با پوشش زنده رویداد آیینی شهر تهران در میدان آزادی تهران هر شب ساعت 20:30 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.

«محرم شهر»، رویدادی آیینی حماسی همراه با خلاقیت هنری است و تلاش دارد مراسم عزاداری سیدالشهدا را در دهه سوم ماه محرم و دهه اول ماه صفر زنده نگه دارد و فضای شهر تهران را امام حسینی کند.

برنامه «شبستان» نیز با پخش زنده سخنرانی علما و مداحی‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س) در سوگ شهادت امام حسین (ع) هر شب ساعت 19:45 در قاب شبکه قرآن ومعارف سیما قرار می‌گیرد.

برنامه «مغناطیس» هم با حضور کارشناسان هلال احمر و با بیان نکات بهداشتی و مراقبتی برای زائران اربعین حسینی (ع) هر روز ساعت 9:30 صبح از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

همچنین ویژه برنامه اربعینی «آرمان» با پوشش زنده پیاده‌روی زُوار حسینی (ع) و آیین عزاداری چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش هر شب ساعت 22 برروی آنتن شبکه قرآن ومعارف سیما قرار می‌گیرد.

همچنین اجرای آیین عزاداری پرشور افغانستانی‌ها در برنامه «تکیه خانه» هم هر روز ساعت 17 و 21 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.

تکیه‌خانه که در زبان محلی مردم افغانستان به معنای «حسینیه» است، در دکوری معظم به مساحت هزار متر مربع، آیین عزاداری اقوام مختلف افغانستان و چهره‌های برتر قرآنی این کشور را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/