تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3738235
شناسه : 3738235
تاریخ :
ایران حمله تروریستی در سومالی را محکوم کرد اقتصاد ایران: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی در سومالی که در جریان آن ۳۷ تن کشته و شماری زخمی شدند را محکوم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز یکشنبه حمله تروریستی گروهک الشباب در شهر موگادیشو سومالی در شامگاه روز جمعه مورخ 12 مرداد ماه را محکوم کرد.
کنعانی همچنین به علت این حمله که منجر به کشته شدن 37 نفر و زخمی شدن جمع زیادی از غیرنظامیان سومالیایی شد، با دولت این کشور و خانواده قربانیان حمله تروریستی ابراز همدردی نمود.

مقام‌های سومالی اعلام کردند که در جریان یک بمب‌گذاری انتحاری و حمله با سلاح به یک ساحل شلوغ در موگادیشو دست کم 37 نفر کشته شدند.

گروه الشباب یک گروه وابسته به القاعده، مسئولیت این حمله به ساحل لیدو در اواخر روز جمعه را بر عهده گرفته است.

این گروه فعالیت خود را در سومالی از سال 2004 شروع کرده و با انجام عملیات تروریستی ثبات و امنیت این کشور و شاخ آفریقا را برهم زده‌ است.

با انتخاب «حسن شیخ محمود» به‌عنوان رئیس جمهور سومالی، مبارزه با گروه تروریستی الشباب با قدرت و توان بیشتری ادامه یافت و ارتش این کشور با کمک متحدان داخلی و بین‌المللی خود توانسته‌ است مناطق زیادی از این کشور را از کنترل عناصر الشباب آزاد کند.

انتهای پیام/