تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738208
شناسه : 3738208
تاریخ :
استیضاح شهردار حق شورای شهر است اقتصاد ایران: مشهد- شهردار مشهد در خصوص صحبت‌های پیش‌آمده در خصوص استیضاح خود، گفت: استیضاح شهردار حق شورای شهر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار، محمدرضا قلندر شریف ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در سالن همایش نمایشگاه بین المللی مشهد ضمن تبریک روز خبرنگار و جایگاه اصحاب رسانه اظهار کرد: مشهد مرکز اطلاع‌رسانی و خبررسانی اصلی کشور است.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه موضوع تشویق مردم به استفاده از اپلیکشن‌های جمع آوری زباله‌های خشک از درب منازل در اولویت قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر اپلیکیشن‌های آنلاین جمع آوری پسماند، دارای ۴۰۰ هزار کاربر است و تلاش می‌شود این عدد تا پایان دوره ششم به ۶۰۰ هزار کاربر افزایش پیدا کند.

وی بهره برداری رصد خانه شهری را یکی از اتفاقات خوب و امیدوار کننده در حوزه برنامه ریزی شهری عنوان کرد و گفت: این طرح قطعاً می‌تواند در مطالعات پروژه‌های کلان کمک‌های شایانی در اختیار ما قرار دهد.

قلندر شریف با اشاره به اینکه پل سرخس به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های خارج از محدوده شهری این دوره است، افزود: این پل در ورودی شهر مشهد قرار داشت و به دلیل عدم ایمنی کافی در حوادث برای شهروندان خسارات زیادی به بار می‌آورد، اما با ورود شهرداری این تعریض و رضایت عمومی در آن منطقه حاصل شد.

شهردار مشهد در این نشست با اشاره به اینکه در این دوره از مدیریت شهر مذاکره ویژه ای انجام دادیم تا دستگاه TBM به انتهای خط سه قطار شهری وارد شود، گفت: همزمان خط چهار نیز در حال فعالیت است.

وی گفت: پردیس شهربانو بسیج، پروژه زود بازده پارک خطی بوستان کرامت، پردیس بانوان طرق و بوستان شهربانو آفتاب در منطقه ۱۰، پایانه اتوبوس رانی شهید مفتح در حال انجام است.

قلندر شریف با اشاره به اینکه مجموعه آبی و ورزشی رسالت و ساختمان باغ موزه دفاع مقدس نیز در حال اجرا است، گفت: مجموعه ورزشی جنب شهربانو وکیل آباد، بوستان جهان‌شهر و ایستگاه سلامت خط ۲ نیز دیگر پروژه‌های است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

تصفیه خانه سپتاژ تکلیف شهرداری نبوده است

وی در خصوص تصفیه‌خانه سپتاژ تصریح کرد: تصفیه‌خانه سپتاژ برای فاضلاب‌های خانگی ایجاد می‌شود. این موضوع تکلیف شهرداری نبوده و اگر شهرداری قبول کرد، برای رفع مشکل شهر بود. یکی از خط قرمزهای ما سلامت و ایمنی مردم شهر بوده و تخلیه فاضلاب‌های خانگی در کشف‌رود یکی از معضلات است.

وی افزود: قرار بود ۵۰ میلیارد وام بدهند، اما کار انجام نشده و به افزایش قیمت‌های مختلف رسیده که الان این وام یک‌پنجم هزینه اتمام کار هم نیست.

قلندر شریف اظهار کرد: از روزی که آمدیم پیگیری کردیم، اما فقط وعده بوده است. به قدری بانک متولی و دستگاه ذیربط کار را پیچیده کرده‌اند که نه تنها کار پیش نرفته، بلکه گفتیم فرض کنیم وامی در کار نیست. الان پیمانکار دارد خلع ید و اسناد به‌روزرسانی می‌شود، طبق روال شهریور این کار انجام و انتخاب پیمانکار جدید محقق می‌شود.

شهردار مشهد در خصوص راه اندازی اداره دیپلماسی شهری در شهرداری گفت: یکی از اقدامات شهری ما تمرکز بر دیپلماسی شهری به عنوان ابزار جدید تعامل با شهرهای تراز اول و برون رفت از مشکلات، با کسب تجارب است.

وی تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم نشست شهرداران مرتبط با حوزه‌های مأموریتی این شهر را در مشهد دنبال کنیم. همچنین از دیگر اتفاقات مهمی که در همین ایام رقم خورد شهرداری مشهد به عنوان دفتر منطقه‌ای اوراسیا، متروپلیس انتخاب شد.

استیضاح شهردار حق شورای شهر است

قلندر شریف گفت: استیضاح شهردار حق شورای شهر است. باید از پنهان‌کاری پرهیز کنیم، اما تحقق این امر و تشخیص آن بر عهده شورا است و باید روند قانونی آن طی شود.

شهردار مشهد در پاسخ به این پرسش که چرا در خصوص صحبت‌های مطرح شده در شورای شهر از خود دفاع نمی‌کنید، گفت: جواب دادن به حواشی چه منفعتی برای شهرداری و مردم دارد، این صحبت‌ها جز اینکه ذهن مردم را مشوش کند، حاصل دیگری ندارد.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با کمک دوستان ۱۵ کلان پروژه را جمع‌بندی کنیم. تکمیل برخی از پروژه‌ها آغاز شده و برخی دیگر نیز به زودی آغاز می‌شود.

قلندرشریف با بیان اینکه قصد داریم تا در پایان مدیریت شهری ششم، پروژه‌هایی که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند را به اتمام برسانیم، افزود: تنها پروژه‌ای که در آن به دلیل فازبندی قابلیت اتمام وجود ندارد، پارک ۷۷ هکتاری کرامت است، اما اکنون بوستان کرامت، ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

تشیع شهید رئیسی اتفاقی بی نظیر بود

شهردار مشهد بیان کرد: تشیع شهید جمهور بی نظیر انجام شد و جمع کردن نرده بی آرتی و نصب آن در کمتر از ۲۴ ساعت انجام شد.