تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3738199
شناسه : 3738199
تاریخ :
آلونسو بهترین مربی سال آلمان شد/ جایزه بهترین بازیکن به کروس رسید اقتصاد ایران: با انتخاب رای دهندگان در مجله معتبر «کیکر»، تونی کروس به عنوان بازیکن سال آلمان انتخاب شد و ژابی آلونسو نیز عنوان بهترین مربی سال را از آن خود کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مجله معتبر «کیکر» آلمان بهترین های فوتبال آلمان در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را اعلام کرد.

تونی کروس، ۳۴ ساله، برای دومین بار جایزه بهترین بازیکن سال را کسب کرد. او برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ این عنوان را به دست آورده بود.

کروس ماه گذشته پس از شکست تیم ملی آلمان در مسابقات قهرمانی اروپا مقابل اسپانیا، به دوران بازیکنی خود پایان داد. او فصل گذشته با رئال مادرید موفق به کسب دوگانه لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اسپانیا شده بود.

در رای‌گیری Kicker، کروس با ۲۸۵ رای بالاتر از فلوریان ویرتس از لورکوزن (۲۴۶ رای) و گرانیت ژاکا، هافبک سوئیسی لورکوزن (۶۶ رای) قرار گرفت.

موفقیت لورکوزن در فصل گذشته که به یازده سال سلطه بایرن مونیخ بر بوندسلیگا پایان داد موجب شد آلونسو برای اولین بار جایزه بهترین مربی سال آلمان را کسب کند. لورکوزن همچنین با قهرمانی در جام حذفی آلمان، دو جام به دست آورده بود.

آلونسو، ۴۲ ساله، که در اکتبر ۲۰۲۲ و در حالی که لورکوزن در ماقبل آخر بوندسلیگا قرار داشت هدایت این تیم را برعهده گرفته بود، با کسب ۵۰۳ رای، بالاتر از سباستین هونِس سرمربی اشتوتگارت (۴۲ رای) و فرانک اشمیت مربی هایدنهایم (۵۰ رای) قرار گرفت.