تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3738196
شناسه : 3738196
تاریخ :
بازداشت حدود ۱۰۰ نفر در اعتراضات انگلیس اقتصاد ایران: پلیس انگلیس از بازداشت ده ها نفر در جریان تظاهرات ضد مهاجرتی در این کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، پلیس انگلیس بیش از ۹۰ نفر را در جریان اعتراضات علیه مهاجران غیرقانونی، که روز شنبه در سراسر انگلیس برگزار شد، بازداشت کرد.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز روز یکشنبه گزارش داد که بازداشت این افراد پس از درگیری با پلیس و همچنین درگیری بین تظاهرکنندگان ضد مهاجرت و مخالفان آنها صورت گرفت.

به گزارش اسکای نیوز، پلیس انگلیس احتمال می‌دهد خشونت‌های بیشتری در روزهای آینده در این کشور ادامه یابد.

بنا به اعلام رسانه‌ها، در میان بازداشت شدگان، ۱۴ معترض در شهر بریستول، ۲۰ نفر در کینگستون هال، بیش از ۲۰ نفر در بلکپول، پرستون و بلک برن و ۲۳ نفر در لیورپول دستگیر شدند. سه نفر هم در بلفاست و لیدز بازداشت شدند.

اعتراضات در انگلیس پس از آن جرقه خورد که جوانی ۱۷ ساله به نام «آکسل روداکوبانا» با چاقو به چند کودک و نوجوان حمله کرد و سه تن از آنها را کشت. مظنون هم‌اکنون در بازداشت پلیس به سر می‌برد.

به‌دنبال انتشار شایعه‌ای مبنی بر پناهجو بودن مظنون، پلیس انگلیس مجبور به افشای هویت وی شد و اعلام کرد که او زاده کاردیف در ولز و ساکن روستای «بنکس» در نزدیک ساوت‌پورت است. با این حال، تایمز نوشت که روداکوبانا نژادی روآندایی دارد و خانواده‌اش از نسل‌کشی در این کشور به انگلیس گریخته‌اند.