تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3738195
شناسه : 3738195
تاریخ :
زاخارووا: جلوگیری از انتقال نفت روسیه، به نفع آمریکاست اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اروپا در راستای منافع آمریکا مانع انتقال نفت روسیه می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می گوید که اتحادیه اروپا در مانع تراشی اوکراین در مسیر انتقال نفت روسیه نقش دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که توصیه اتحادیه اروپا به اوکراین برای ممنوعیت در مسیر انتقال نفت روسیه، در راستای منافع آمریکا است، زیرا واشنگتن نیاز دارد بروکسل کاملاً به منابع انرژی آمریکا وابسته باشد.

زاخارووا در واکنش به سخنان «پیترسیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان مبنی بر اینکه ممنوعیت انتقال نفت روسیه، با بروکسل هماهنگ شده، گفت: واشنگتن پشت بروکسل است. دولت آمریکا نیاز دارد که اتحادیه اروپا کاملاً به منابع انرژی این کشور وابسته باشد.

به گفته این دیپلمات روس، این کار کنترل سیاسی بر اتحادیه اروپا را تضمین می کند. به همین دلیل است که قراردادهای بلندمدت کشورهای اتحادیه اروپا با روسیه مورد خشم و نفرت قرار گرفت. به همین دلیل است که نورد استریم منفجر شد.

وزیر خارجه مجارستان قبلاً گفته بود که توقف پمپاژ نفت روسیه از سوی اوکراین، امنیت انرژی دو کشور اتحادیه اروپا را تضعیف می کند و نقض مستقیم توافقنامه همکاری با اتحادیه اروپا خواهد بود.