تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3738192
شناسه : 3738192
تاریخ :
فیدان: اگر در مقابل قتل عام غزه نایستیم در آن شریک هستیم اقتصاد ایران: وزیر خارجه ترکیه با اشاره به نسل کشی در غزه گفت: اگر همگی ما این قتل عام را متوقف نکنیم، از نظر انسانی در این قتل عام شریک هستیم. به همین دلیل آنچه از دستمان برمی آید را باید انجام دهیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه که امروز یکشنبه به مصر رفته است، در گذرگاه رفح در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت مردم غزه گفت: در حال حاضر دارو، غذا و آب نیست. برادران فلسطینی ما با گرسنگی مبارزه می کنند.

وی افزود: اگر همگی ما این قتل عام را متوقف نکنیم، از نظر انسانی در این قتل عام شریک هستیم. به همین دلیل آنچه از دستمان برمی آید را باید انجام دهیم.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه صد متر آن طرف تر از جایی که ما هستیم یک تراژدی انسانی و نسل کشی شکل گرفته است، اظهار داشت: 2 میلیون انسان از محل زندگی خود آواره شده اند. 40 هزار زن و کودک شهید شده اند. 

فیدان ادامه داد: در حال حاضر گذرگاه رفح بسته است، آنسوی این مرز نیز به طور کلی نابود شده است. در حال حاضر کامیونها از اینجا عبور نمی کنند، به کرم شالوم می روند. آنجا نیز روزانه حدود 25 کامیون می تواند به غزه برود.

خارجه ترکیه به منظور دیدار با مقامات مصری و گفتگو درباره روابط دوجانبه، ترور شهید اسماعیل هنیه و جنگ غزه به مصر رفته است. گفتگو درباره آخرین وضعیت روند تفاهم سومالی و اتیوپی از دیگر محورهای این سفر عنوان شده است.
انتهای پیام/