تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3738182
شناسه : 3738182
تاریخ :
فانی: برچیده‌شدن مدارس غیردولتی به‌مصلحت نیست اقتصاد ایران: وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: مدارس غیردولتی پیشران نوآوری در آموزش و پرورش هستند که حدود ۲میلیون و ۳۵۰هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و برچیده‌شدن این مدارس به‌مصلحت آموزش و پرورش نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی‌اصغر فانی؛ وزیر اسبق آموزش و‌ پرورش در مراسم افتتاحیه جشنواره آفرینو اظهار کرد: در کشورمان برای ارتقای مدرسه باید مدیر خوب با اختیارات بالا و معلم باانگیزه و توانمند داشته باشیم، در این مدرسه نوآوری ایجاد می‌شود، نوآوری در گروی اختیارات بالا و امکانات مادی است.

وی اظهار کرد: مدرسه‌محوری یک رویکرد در مدیریت آموزش و پرورش است که بر سه اصل تمرکززدایی، مشارکت‌جویی و انعطاف‌پذیری متکی است. مدارس غیردولتی در شکل‌گیری موضوع مدرسه‌محوری آمادگی بیشتری دارند.

فانی گفت: مدارس غیردولتی پیشران نوآوری در آموزش و پرورش هستند که حدود 2 میلیون و 350 هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و برچیده شدن این مدارس به‌مصلحت آموزش و پرورش نیست.

وی ادامه داد: اولین اقدامات نوآوری در مدارس غیردولتی ایجاد شده است، در کرونا و بحث مدارس هوشمند، مدارس غیردولتی پیشتاز بودند. این‌گونه مدارس باید با یک مکانیزم مورد ارزیابی قرار بگیرند، می‌توان برای این مدارس اتحادیه‌ای درنظر گرفت تا توانمندی مدارس غیردولتی بالا برود.

در ادامه احمد محمودزاده؛ معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی اظهار کرد: به‌زودی الگوی تألیف کتاب برای مراکز آموزش زبان ارائه می‌شود تا کتب از یک الگوی مشخصی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه جشنواره آفرینو ایده‌ها و تجربیات خلاق را به سایر مدارس تسری می‌دهد، افزود: در این راستا با مؤسسان مدارس غیردولتی همفکری کردیم و دبیرخانه این جشنواره را در 6 محور تشکیل دادیم.

محمودزاده گفت: در فاز اول 5 هزار مدرسه تقویت می‌شوند و ایده‌های این مدارس با سایر مدارس به اشتراک گذاشته می‌شود. تاکنون 6 هزار و 200 طرح به دبیرخانه رسیده است که با مستندسازی به یک الگوی خلاقانه تبدیل می‌شوند و در اختیار مؤسسان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه معلم را محور آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: چالش نیروی انسانی باید به‌لحاظ کیفی و کمّی حل شود، در مدارس غیردولتی حضور معلمان را 30 ساعت کردیم که کار ارزشمندی است.

انتهای پیام/+