تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738173
شناسه : 3738173
تاریخ :
صید میگو در استان بوشهر به تعویق افتاد اقتصاد ایران: بوشهر- معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت:زمان آغاز صید میگو در استان بوشهر ۱۶ مرداد ماه تعیین شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن ساسانی پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیته صید و گشت‌های تحقیقاتی، قرار بود صید میگو توسط قایق‌ها از روز گذشته و لنج‌ها از امروز آغاز شود که زمان آغاز صید برای هر ۲ شناورها ۱۶ مرداد ماه تعیین شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: ۷۹۹ فروند شناور قایق و ۴۹۱ فروند موتور لنج در استان بوشهر فعال هستند که می‌توانند با دریافت مجوز صید از اداره کل شیلات استان بوشهر برای صید میگو در ۳۵ صیدگاه خلیج فارس عازم دریا شوند.

ساسانی پور گفت: مجوز صید میگو برای قایق‌ها ۲۴ ساعته و برای لنج‌های صیادی پنج روزه و لنج‌های گناوه و دیلم به دلیل فاصله از صیدگاه‌ها مجوز صید ۶ روزه صادر می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر یادآور شد: برابر مقررات صید در عمق کمتر از پنج متر برای همه صیدگاه‌های استان و کمتر از ۱۰ متر اطراف صیدگاه مطاف به عنوان نوزادگاه آبزیان ممنوع است.

ساسانی پور ادامه داد: افزون بر این پنج منطقه مُنگُف، یَروَل، جزیره خارگو و مناطقی در آب‌های دیر و گناوه به عنوان زیستگاه و چراگاه مصنوعی به شمار می‌روند که تا شعاع نیم مایلی این ایستگاه‌ها صید ممنوع است.

وی گفت: خلیج فارس خوان نعمت الهی است و حفظ، حراست، صیانت و نگهداری از آبزیان و ذخایر دریایی به عنوان یک وظیفه ملی و همگانی است که باید مورد توجه بهره‌برداران قرار گیرد.