تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3738172
شناسه : 3738172
تاریخ :
ایران و محور مقاومت در دام نتانیاهو نمی‌افتند اقتصاد ایران: نگاه منطقه به پاسخ قطعی محور مقاومت مقابل اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و وحشت تل آویو از این روند از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در ایران و لبنان طی روزهای گذشته، منطقه در شرایط انتظار و نگرانی نسبت به حملات قطعی محور مقاومت در برابر این ترورها به سر می‌برد. این در حالی است که محور مقاومت با ذکاوت و هوشمندی خود تلاش می‌کند یک پاسخ حساب شده به تل آویو دهد.

ایران و محور مقاومت در دام نتانیاهو نمی‌افتند

روزنامه القدس العربی در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: خطرناک‌ترین چیزی که رژیم صهیونیستی را بعد از ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای توافق با جنبش حماس تهدید می‌کند همین تشدید تنش‌های میدانی در تمام جبهه‌ها بعد از ترورهای اخیر است. ترور رهبران مقاومت توسط رژیم صهیونیستی باعث شده اوضاع در منطقه تغییر کرده و شرایط به سمت تنش‌های بیشتر فراتر از مرزهای نوار غزه پیش برود. این رژیم با ترور یکی از رهبران ارشد حزب الله قواعد درگیری را زیر پا گذاشت. ترور هنیه آن هم در ایران و در شرایط کنونی با هدف منحرف کردن افکار عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و اوضاع انسانی در این باریکه انجام شد.

ایران و محور مقاومت در دام نتانیاهو نمی‌افتند

روزنامه رأی الیوم در این خصوص نوشت: با وجود اینکه سراسر منطقه در شرایط سختی بعد از ترورهای اخیر و انتظار برای واکنش ایران و حزب الله در برابر این ترور به سر می‌برد اما باید به این نکته توجه داشت که نتانیاهو به دنبال راه انداختن یک جنگ فراگیر در منطقه است تا بتواند خود را از بحران شکست در نوار غزه نجات دهد. محور مقاومت نیازی ندارد در شرایط کنونی وارد این جنگ شود. در حال حاضر نارضایتی‌های داخلی از عملکرد نتانیاهو در قبال جنگ علیه غزه و عدم بازگرداندن اسرای صهیونیست تشدید شده است به همین دلیل نتانیاهو تلاش می‌کند آمریکا را به سمت این جنگ کشانده تا اهداف مد نظرش را از جمله از بین بردن خطراتی مانند ایران و حزب الله محقق کند. به این ترتیب باقی ماندن وی در کرسی قدرت تضمین می‌شود و حملات جبهه‌های مقاومت که ارتش رژیم صهیونیستی را فرسوده کرده پایان می‌یابد. منافع محور مقاومت در تداوم جنگ فرسایشی علیه رژیم صهیونیستی و تقویت موج بین المللی علیه تل آویو برای توقف جنگ در غزه است. ایران به جنایت ترور اسماعیل هنیه واکنش نشان می‌دهد اما این واکنش نباید یک جنگ فراگیر راه اندازد.

ایران و محور مقاومت در دام نتانیاهو نمی‌افتند

روزنامه سوری الثوره به برگزاری نشست گروه‌های مقاومت فلسطین و کمیته امور اسرا اشاره کرد و نوشت: این نشست در دمشق با هدف حمایت از ساکنان نوار غزه و خانواده‌های اسرای فلسطینی برگزار شد. شرکت کنندگان از شورای امنیت خواستند رژیم صهیونیستی را به دلیل کشتار وحشیانه ساکنان نوار غزه با اجرای بند هفت منشور سازمان ملل مجازات کند. در این نشست همچنین به شکنجه بی رحمانه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی پرداخته شد.

ایران و محور مقاومت در دام نتانیاهو نمی‌افتند

روزنامه سوری الوطن در گزارشی در خصوص تحولات منطقه نوشت: این عجیب نیست که بعد از ۲ عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در ایران و لبنان نگرانی و وحشت در سراسر اراضی اشغالی و در میان شهرک نشینان صهیونیست سایه افکند. این نگرانی به میان نظامیان صهیونیست نیز کشیده شده چرا که آنها نمی‌دانند حملات محور مقاومت چه زمانی آغاز می‌شود و آیا در یک زمان انجام می‌شود یا زمان‌های مختلف؟ این حملات از یک جبهه خواهد بود یا تمام جبهه‌های مقاومت را در برمی گیرد؟ تنها مطرح شدن همین سوالات باعث وحشت صهیونیست‌ها و ارتش رژیم اشغالگر قدس شده است؛ ارتشی که روحیه خود را بعد از گذشت ۱۰ ماه از جنگ در نوار غزه از دست داده است.

ایران و محور مقاومت در دام نتانیاهو نمی‌افتند

روزنامه یمنی المسیره در این باره گزارش داد: هدف نتانیاهو از عملیات تروریستی اخیر در کنار هدف قرار دادن بندر الحدیده یمن نشان دادن قدرت پوشالی این رژیم برای حمله به کشورهای محور مقاومت در آنِ واحد و خلق یک تصویر توهمی از قدرت تل آویو در نظر کشورهای حامی رژیم صهیونیستی است اما آنچه که آمریکا و این رژیم حسابش را نکرده بودند قدرت هماهنگی محور مقاومت برای اجرای عملیات مشترک است که در جریان پشتیبانی از جبهه غزه ثابت شد.

ایران و محور مقاومت در دام نتانیاهو نمی‌افتند

روزنامه المراقب العراقی نوشت: افکار عمومی در جهان به جنایت ترور اسماعیل هنیه در میان نگرانی کشورهای غربی نسبت به وقوع یک جنگ فراگیر در منطقه مشغول شده است. آمریکا و رژیم صهیونیستی با ترس گزینه‌های پیش روی ایران برای واکنش به اقدام تروریستی تل آویو را بررسی می‌کنند. همین مسأله باعث شده کشورهای استکباری وارد چرخه ترس و نگرانی شوند چرا که جبهه مقاومت امروزه یک جبهه نیست بلکه چندین جبهه رژیم صهیونیستی را محاصره کرده و تمام منافع تل آویو و واشنگتن بدون استثنا در تیررس این نیروها قرار داد.

ایران و محور مقاومت در دام نتانیاهو نمی‌افتند

روزنامه عراقی الصباح در خصوص مراسم اربعین حسینی (ع) نوشت: استانداری کربلاء طرح امنیتی و خدماتی ویژه خود را برای پوشش مراسم اربعین حسینی (ع) آماده کرده‌اند و این طرح طی روزهای آتی عملیاتی می‌شود. آمادگی‌های گسترده‌ای از سوی نهادهای دولتی در کربلای معلی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم و پذیرایی از زائران و حمل و نقل آنها وجود دارد.