تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3738170
شناسه : 3738170
تاریخ :
دیدار وزیر خارجه اردن با علی باقری اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه اردن که به تهران سفر کرده، بعد از ظهر امروز با سرپرست وزارت امور خارجه ایران و گفتگو کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، «ایمن الصفدی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن که به منظور دیدار و رایزنی با مقامات ایران به تهران سفر کرده، بعد از ظهر امروز با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و رایزنی صورت گرفت.

این نخستین سفر الصفدی به تهران است. وی پیش از سفر به تهران در 48 ساعت گذشته 2 مرتبه با باقری به صورت تلفنی در خصوص مسائل منطقه‌ای گفتگو کرده بود.

سرپرست وزارت امور خارجه در خصوص رایزنی خود با وزرای خارجه مصر و اردن در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: «امشب در پاسخ تماس تلفنی وزرای امور خارجه اردن و مصر، که دومین گفتگوی تلفنی ما طی 48 ساعت گذشته بود، درباره روند تحولات منطقه تبادل نظر شد و هر سه بر استمرار رایزنی میان کشورهای منطقه تأکید داشتیم».

باقری درباره تداوم جنایت‌‌های رژیم تل‌آویو هشدار داد و گفت: «وضعیت منطقه غرب آسیا به جهت تداوم جنایات و ماجراجویی‌های خطرناک باند جنایتکار حاکم در تل‌آویو، از حساسیت خاصی برخوردار است».

وی همچنین تأکید کرد: «کشورهای مسلمان منطقه باید با اتخاذ موضعی واحد و قاطع و اقداماتی هماهنگ، مانع تداوم نسل‌کشی در غزه و گسترش تجاوزگری رژیم صهیونیستی در منطقه شوند. عزم ایران برای پاسخگو نمودن رژیم جدی است».

انتهای پیام/