تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3738162
شناسه : 3738162
تاریخ :
ترور هنیه در ایران برای اختلاف‌افکنی میان مسلمانان بود اقتصاد ایران: نایب امیر جماعت اسلامی پاکستان گفت: شهادت اسماعیل هنیه چهره زشت و کریه رژیم صهیونیستی را بیش از پیش آشکار کرده است و در این شرایط جهان اسلام باید بیش از هر زمان دیگری متحد باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: سحرگاه چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که به منظور حضور در مراسم رسمی تحلیف ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده بود ترور شد و به شهادت رسید. این اقدام تروریستی از جانب رژیم صهیونیستی از همان ساعات اولیه با واکنش‌های جهانی و منطقه‌ای روبرو شد و گروه‌های مقاومت هر یک در پیام‌های جداگانه ای ضمن محکوم کردند این جنایت وحشتناک که همراه با تعدی به خاک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، بر گرفتن انتقام خون این شهید قدس تاکید کردند

در همین رابطه، «لیاقت بلوچ» نایب امیر جماعت اسلامی پاکستان، در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: شهادت اسماعیل هنیه رهبر دلیر فلسطین در این قتل هدفمند، شوک بزرگی برای امت اسلامی بود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. این یک توطئه ریشه دار با هدف تضعیف روحیه فلسطینی‌ها است و یکی از دلایل به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در ایران برای اختلاف افکنی و ایجاد مشکلات برای جهان اسلام است.

لیاقت بلوچ در ادامه گفت: این حادثه ادامه زنجیره طولانی جنایات رژیم صهیونیستی است. اسماعیل هنیه زندگی سرشار از فداکاری و استقامت داشت و به شهادت رسید. پیش از این بیشتر اعضای خانواده او به شهادت رسیده اند.

نایب امیر جماعت اسلامی پاکستان گفت: اسماعیل هنیه الگویی برای جنبش‌های مقاومت از خود به جای گذاشته است.

وی در مورد تأثیر شهادت اسماعیل هنیه گفت: ما معتقدیم که شهادت او روحیه جدیدی را در میان فلسطینی‌ها ایجاد خواهد کرد. اکنون جهان اسلام باید بفهمد که هیچ کسی تحت حمایت آمریکا و اسرائیل در امان نیست و تنها راه حل این بحران‌ها این است که امت اسلامی متحد شود و رهبران جهان اسلام به جای نشان دادن بزدلی با اتحاد به جلو حرکت کنند تا خون پاک اسماعیل هنیه هدر نرود.

این رهبر جماعت اسلامی پاکستان گفت: اکنون دوره آزمایش و امتحان جهان اسلام است. شهادت اسماعیل هنیه چهره زشت و کریه رژیم صهیونیستی را بیش از پیش آشکار کرده است و در این شرایط جهان اسلام باید بیش از هر زمان دیگری متحد باشد.