تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738158
شناسه : 3738158
تاریخ :
خلع ید ۲۰۹ قطعه اراضی ملی و منابع طبیعی در مازندران اقتصاد ایران: ساری- رییس کل دادگستری مازندران گفت: ۲۰۸ قطعه از اراضی ملی و منابع طبیعی به مساحت ۴۵ هکتار در استان خلع ید شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پوریانی بعدازظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران از خلع ید و رفع تصرف بیش از ۴۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان طی سه ماه اول امسال خبر داد و افزود: این میزان رفع تصرف در سطح ۲۰۸ قطعه زمین در سطح استان انجام شده که ۱۵۹ قطعه در حوزه منابع طبیعی ساری و ۴۹ قطعه در حوزه منابع طبیعی نوشهر بوده است.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی، دستگاه قضائی استان مازندران به شکل قاطع و جدی با متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی مقابله کرده و اجازه هرگونه سودجویی و فرصت‌طلبی را از متخلفان سلب خواهد کرد.

وی صیانت و حفاظت از اراضی ملی را قدم اول حفظ بیت‌المال برشمرد و گفت: قدم دوم در این مسیر برخورد قاطعانه با کسانی است که با نفوذ و انواع رانت وارد می‌شوند و باید برخورد با این افراد بهنگام و بازدارنده باشد تا دیگر متصرفان در هیچ نقطه از استان، جرأت تصرف و تغییر کاربری نداشته باشند.

پوریانی همچنین بر لزوم پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در مازندران تاکید کرد و با اشاره اعاده به وضع سابق بیش از ۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان طی سه ماه اول سال جاری، گفت: در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اجرای احکام ماده ۳، نسبت به قلع و قمع و اعاده به وضع سابق اراضی کشاورزی استان مازندران اقدام شده است.