تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738156
شناسه : 3738156
تاریخ :
۳۰ شرکت دانش‌بنیان در استان زنجان وجود دارد اقتصاد ایران: زنجان-رییس پارک علم و فناوری زنجان گفت: ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در استان وجود دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی زمانی ظهر یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۲۱ شرکت در دانشگاه علوم پایه، ۵ شرکت در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان و ۴ شرکت در پارک سلامت مستقر هستند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان شامل سه رده نوپا، نوآور و فناور هستند که در این راستا در استان زنجان ۷۸ درصد شرکت‌ها نوپا و ۱۶ درصد نوآور و ۶ درصد فناور هستند.

زمانی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان دارای زیرساخت‌های قابل توجهی است که شامل شرکت‌ها و نیروی جوان توانمند است، ادامه داد: پارک علم و فناوری استان زنجان رتبه ۱۷ را در بین پارک‌های کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه ۲۲ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان زنجان در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته فعالیت می‌کنند، گفت: ۱۵ درصد از این شرکت‌ها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ۲۴ درصد در بخش مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی، ۲۸ درصد برق و الکترونیک و فتونیک و فناوری زیستی و ۶ درصد کشاورزی و صنایع غذایی فعال هستند.

زمانی با بیان اینکه طی مدت سه سال گذشته تعداد واحدهای فناور از ۸۰ واحد به ۱۵۸ شرکت رسید، افزود: میزان درآمد آنها از ۶۰ میلیارد تومان به ۱۶۲ میلیارد تومان و تعداد شاغلان در این حوزه از ۵۹۸ نفر به ۱۲۴۷ افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه استان زنجان با رتبه ۱۴ کشوری رتبه بالاتر از میانگین کشوری در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را از آن خود کرده که این امر نشان‌دهنده ظرفیت بالای موجود در این بخش است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، ۱۵ رویداد استارتاپی، ۵ رویداد آموزشی برگزار شد و ۱۴ ثبت اختراع، ۱۶۶ پرونده مالکیت فکری و ۶۵ فریلنسر وجود داشته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه ارک علم و فناوری استان زنجان همچنان پایین‌ترین بودجه کشوری را داشته و بودجه اختصاصی برای امسال ۱۷ میلیارد تومان است، گفت: زمین نیم هکتاری حداکثر تا ۶ ماه آینده بهره برداری خواهد شد و با بهره برداری از زمین ۱۵ هکتاری می‌توانیم توانمندی‌های علم و فناوری استان زنجان را به نمایش بگذاریم.