تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738122
شناسه : 3738122
تاریخ :
۶ محصول گیاهان دارویی اردبیل سیب سلامت گرفته است اقتصاد ایران: اردبیل- رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: با تلاش مرکز رشد گیاهان دارویی، ۶ محصول تولید شده در استان اردبیل سیب سلامت دریافت کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسام رسولی بعد از ظهر یکشنبه در آستانه چهل و چهارمین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و در بازدید خبرنگاران از واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی در اردبیل، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف در سطح کشور و استان اردبیل فعالیت می‌کند به طوری که ما در استان سعی کردیم فعالیت جهاد دانشگاهی را متناسب با نیاز استان در پنج حوزه متمرکز کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه سلامت و درمان اکثر فعالیت‌های ما در مرکز درمان ناباروری قفقاز انجام می‌شود که گروه پژوهشی، بهداشتی و سلامت باروری، بانک ذخیره خون بند ناف و انجام مطالعات دقیق در این بخش از جمله این فعالیت‌ها است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: خبرنگاران در بازدیدی که از مرکز درمان ناباروری قفقاز داشتند، از نزدیک با فعالیت‌های این مجموعه که بیش از ۱۴ سال است فعالیت می‌کند، آشنا شده و در جریان روند درمان ناباروری مراجعان قرار گرفتند.

رسولی افزود: فعالیت این مرکز از سال ۸۹ و با جذب یک پزشک مرد و یک پزشک زن و گذراندن دوره آموزشی در رویان آغاز شد و ما سعی کردیم خدمات مناسب و مطلوبی را در این ۱۴ سال به مراجعان ارائه کنیم.

وی به بخش‌های مختلف این مرکز از آزمایشگاه تشخیص طبی آنکولوژی گرفته تا جنین‌شناسی و بخش‌های جراحی اشاره کرد و ادامه داد: بالاتر از آمار کشوری ما در استان اردبیل با مشکل ناباروری روبه‌رو هستیم به طوری که بر اساس آمارهای غیررسمی میزان ناباروری استان ۲۲ درصد و در کشور این رقم ۲۰ درصد اعلام می‌شود.

رسولی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل درمان ناباروری زوجین با راه‌اندازی این مرکز خدمات متنوعی در حال انجام است به طوری که ما سال گذشته ۲۵۹ نفر آمار مثبتی را در درمان ناباروری داشته‌ایم که ۵۸۰ زوج را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: این مرکز همسطح سایر مراکز درمان ناباروری در سطح کشور و منطبق بر استانداردهای پژوهشگاه رویان و ابن سینا فعالیت می‌کند و سعی ما بر این است تا در شمالغرب کشور بتوانیم برای استان‌های همجوار نیز خدماتی ارائه کرده و زمینه انجام آزمایش‌های پیچیده تعیین جنسیت را نیز انجام دهیم.

رسولی ضرورت شکستن تابوی فرهنگی در این زمینه را به ویژه مقاومت مردان در مراجعه به درمان ناباروری را یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم با آگاه‌سازی بیشتر و فرهنگسازی رسانه‌ای بتوانیم زمینه ساز درمان ناباروری گروه‌های مختلف باشیم.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در کنار تشخیص ناباروری و درمان آن با راهکارهای جدید، سعی ما بر این است تا اقدامات پیشگیرانه را نیز در این باب انجام داده و امکان فریز تخمک و اسپرم را در بانک نگهداری آنها فراهم کنیم.

رسولی تصریح کرد: با پوشش بیمه‌ای عمده هزینه‌های درمان ناباروری برای زوجین با کمترین هزینه انجام شده و تلاش ما بر این است تا با تولد فرزندانی سالم به قوام و تحکیم بنیان خانواده کمک کنیم.

وی محور دیگر فعالیت جهاد دانشگاهی را توانمندسازی برای ارتقای بهره‌وری تولید در مراکز علمی و دانشگاهی و شرکت‌های صنعتی با محوریت بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: در این حوزه فعالیت‌های خوبی را شاهد بودیم به طوری که در بحث توانمندسازی، مرکز آموزشی کوتاه مدت ما موفق شده در سال گذشته چهار هزار و ۳۰۰ نفر را آموزش تخصصی داده تا زمینه برای اشتغال آنها فراهم آید.

رسولی افزود: در حوزه تربیت سرباز ماهر نیز از سال ۹۷ در استان فعالیت‌های خوبی آغاز شده و سال گذشته ۱۳ هزار نفر در این زمینه آموزش دیدند.

وی به فعالیت مرکز رشد گیاهان دارویی و تولید ۶ محصول با برند سیب سلامت اشاره کرد و ادامه داد: برخی از این محصولات به مرحله تجاری‌سازی نیز رسیده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل فعالیت مرکز افکارسنجی را با هدف توانمندسازی سازمان‌ها در ارائه مدیریت قوی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار نظرسنجی و رضایت‌سنجی، نظام پیشنهادات نیز در این حوزه برقرار شده و سعی ما بر این بوده تا بتوانیم خدمات مناسبی را ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرنگاران حاضر در این نشست با حضور در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت آن قرار گرفتند.