تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738107
شناسه : 3738107
تاریخ :
راه‌اندازی ۹۸ مرکز نیکوکاری برای خدمت به نیازمندان در کردستان اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌های حمایتی ۹۸ مرکز نیکوکاری برای خدمت به نیازمندان در استان راه‌اندازی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طوسی ظهر یکشنبه در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری مهر با حضور در دفتر این خبرگزاری، ضمن تقدیر از فعالیت‌های خبرگزاری مهر در انعکاس اخبار کمیته امداد امام خمینی کردستان، با اشاره به اینکه رسانه در انتشار اخبار و رویدادهای استان و عملکرد ادارات نقش آفرینی می‌کند، اظهار کرد: ۷۵ هزار خانوار بالغ بر ۱۶۰ هزار نفرکردستانی تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که از این تعداد ۳۴ هزار خانوار دارای زن سرپرست خانوار است.

وی افزود: ۲۲ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند که از میان دانش‌آموزان کنکوری، ۱۱ نفر در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به دانشگاه یافتند.

وی تعداد دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان را یک‌هزار و ۵۰۰ نفر برشمرد و بیان کرد: از این تعداد دانشجو ۱۱۰ نفر دانشجوی تحت پوشش این نهاد حمایتی در رشته پزشکی و پیراپزشکی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از تحت پوشش بودن ۳۸۹ نفر نخبه استانی، ملی و بین‌المللی در عرصه علمی، ورزشی و تحصیلی در کردستان خبر داد و بیان کرد: این افراد برای استان افتخارآفرین هستند که در حال حاضر تحت پوشش کمیته امداد بوده و از خدمات این نهاد حمایتی بهره می‌برند.

شناسایی ۱۸ هزار حامی در کردستان

طوسی از شناسایی ۱۸ هزار حامی برای حمایت از افراد یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان خبر داد و بیان کرد: این حامیان به صورت ماهانه و یا مناسبتی افراد یتیم و محسنین را حمایت می‌کنند.

وی اذعان کرد: اطلاع رسانی خدمات کمیته امداد زمینه ساز همراهی و جذب خیرین خواهد بود و می‌تواند مردم نوعدوست و خیر استان را برای کمک به نیازمندان همراه این نهاد حمایتی کند.

وی بر لزوم مردمی سازی فعالیت‌های کمیته امداد تاکید و اذعان کرد: در راستای مردمی سازی فعالیت‌های حمایتی کمیته امداد ۹۸ مرکزنیکوکاری در استان راه‌اندازی شده است.