تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738106
شناسه : 3738106
تاریخ :
دو مادر شهید در هرمزگان آسمانی شدند اقتصاد ایران: بندرعباس- مادر شهید عبدل عبدی و مادر شهید مهراب رشیدی دعوت حق را لبیک گفتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حاجیه سکینه عبدی‌زاده مادر شهید «عبدل عبدی» و نیز حاجیه خانم مهتاب هاشمی مادر شهید «مهراب رشیدی گل روئیه» آسمانی شده و به فرزندان شهیدشان پیوستند.

حاجیه سکینه عبدی‌زاده مادر شهید معظم «عبدل عبدی» چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه در سن ۷۱ سالگی، به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

مراسم تشییع پیکر این مادر فداکار و صبور، پنجشنبه ۱۱ مرداد ماه ساعت در روستای کووه سیاهو از توابع بخش مرکزی بندرعباس برگزار، و به خاک سپرده شد.

شهید عبدل عبدی کوویی، بیستم شهریور ۱۳۵۱ در روستای کووه از توابع شهرستان بندرعباس دیده به جهان گشود. پدرش رضا، کشاورز بود و مادرش سکینه نام داشت. تا اول متوسطه در رشته انسانی درس خواند. گروهبان نیروی انتظامی بود. بیست و یکم فروردین ۱۳۷۴ در روستای نرماشیر بم هنگام درگیری با اشرار و قاچاقچیان بر اثر اصابت گلوله به چشم و پا، شهید شد. پیکر او را در زادگاهش به خاک سپردند.

«مهتاب هاشمی» مادر شهید «مهراب رشیدی گل روئیه» نیز امروز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه در سن ۹۳ سالگی، به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم تشییع پیکر این مادر فداکار و صبور، یکشنبه ۱۴ مرداد ماه ساعت ۱۵:۳۰ با حضور بستگان و جمعی از ایثارگران در گلزار شهدای روستای هاشم آباد از توابع شهرستان حاجی آباد برگزار و به خاک سپرده می‌شود.

شهید مهراب رشیدی گل روئیه، یکم اردیبهشت ۱۳۳۹ در روستای هاشم آباد از توابع شهرستان حاجی آباد دیده به جهان گشود. پدرش بیژن، کشاورز بود و مادرش مهتاب نام داشت. تا پایان دوره کاردانی در رشته زبان انگلیسی درس خواند. معلم بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.

دهم اردیبهشت ۱۳۶۱، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به سینه، شهید شد. مزارش در گلزار شهدای شهرستان بندرعباس واقع است.