تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738089
شناسه : 3738089
تاریخ :
آغاز تزریق واکسن پنوموکوک در اردبیل اقتصاد ایران: اردبیل- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور تزریق واکسن پنوموکوک در استان اردبیل آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفرزاده بعد از ظهر یکشنبه در مراسم آغاز طرح واکسیناسیون پنوموکوک در اردبیل، اظهار کرد: ورود واکسن پنوموکوک به برنامه ایمن‌سازی کودکان همزمان با چهلمین سال توسعه برنامه واکسیناسیون کشور مورد توجه قرار گرفته تا نوزادان در گروه‌های سنی پایین‌تر بتوانند از این واکسن بهره بگیرند.

وی تصریح کرد: با انجام واکسیناسیون و ارائه خدمات پیشگیرانه سعی بر این است تا بیماری‌های واگیردار به حداقل رسیده و در این زمینه ایمنی بیشتری را شاهد باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور تزریق واکسن پنوموکوک در خانه بهداشت و پایگاه‌های سلامت سراسر استان آغاز شده است.

جعفرزاده افزود: در کنار تزریق سایر واکسن‌ها، برای شیرخواران سنین ۲ ماهگی، چهار ماهگی و ۱۲ ماهگی تزریق این واکسن انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تزریق این واکسن می‌تواند عوارض شدید ناشی بیماری‌های پنوموکوک و کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک‌های وسیع‌الطیف را به دنبال داشته باشد.

جعفرزاده اضافه کرد: این برنامه ملی با هدف پایین آوردن شاخص مرگ و میر نوزادان است که تزریق واکسن برای نوزادان در ۲، چهار، ۶ و همچنین ۱۲ ماهگی ایمنی بالایی را ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: پنوموکوک باکتری شایعی است که به دلیل استقرار در نزدیک مغز، گوش، سینوزها و ریه ارگان‌های مختلفی را درگیر عفونت می‌کند که البته عفونت تنفسی از سایر انواع آن شایع‌تر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: این واکسیناسیون مانع از تشدید این بیماری‌ها شده و زمینه ارتقای سلامت گروه‌های سنی کودکان را نیز به وجود می‌آورد.