تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738073
شناسه : 3738073
تاریخ :
تحسین امام جمعه اردبیل از شهید جمهور آیت‌الله رئیسی اقتصاد ایران: اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تجلیل و تحسین از اقدامات شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم در حوزه اشتغال، از ایجاد فرصت مناسب کارآفرینی در ابعاد مختلف خبر داد

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر یکشنبه در آئین تکریم سرآمدان و نخبگان علمی در مجتمع فدک اردبیل، اظهار کرد: شاهکار شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه اشتغال و کارآفرینی و ایجاد بسترهای مناسب برای ماندگاری نخبگان تحسین‌برانگیز و ماندگار است.

وی تصریح کرد: ما امروز تنها در حوزه تحصیلات عالیه شاهد برخی نارسایی‌ها در بخش اشتغال هستیم و در سایر حوزه‌ها فضای خوب کار و تلاش برای گروه‌های مختلف با ایجاد مهارت و توانمندی بالا فراهم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ما اگر بتوانیم جاذبه شایسته‌ای را برای نخبگان درست کنیم، قطعاً جلوی هجرت آنها گرفته شده و زمینه برای ماندگاری و ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر آنها با هدف اعتلای کشور فراهم می‌آید.

آیت‌الله عاملی با قدردانی از تلاش دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه محقق اردبیلی در اعتلای علمی و معرفی چهره‌های برتر و فاخر تحقیقات و پژوهش افزود: هر دانشگاهی که در این زمینه پیشتاز و پیشرو عمل کند، قطعاً زمینه ساز توسعه همان استان خواهد بود.

وی اقتدار کشور را مرهون مجاهدت‌های علمی برشمرد و خاطرنشان کرد: کشور ما به خاطر غفلت از دو اصل در سال‌های گذشته از مسیر پیشرفت عقب مانده که یکی از این نارسایی‌ها در عرصه مدیریتی و نبود رهبری مقتدر بوده است.

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حالی که امپراطوری عظیم ایران دامنه وسیعی را به خود اختصاص داده بود، بر اثر بی‌لیاقتی پادشاهان و رهبران این کشور ما نه تنها اقتدار، عزت و استقلال خود را در سال‌های گذشته از دست دادیم بلکه گرفتار شاهان بی‌عرضه‌ای شدیم که توان مدیریتی در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف را نداشتند.

وی بیان کرد: کار به جایی رسید که برخی از شاهان این کشور از خارج ایران را مدیریت می‌کردند و برای ملت تعیین تکلیف می‌شد در حالی که انقلاب اسلامی در این ۴۶ سال زمینه حضور مردم در عرصه انتخابات و تعیین سرنوشت را برای خود فراهم کرد.

آیت‌الله عاملی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما با عقب‌ماندگی‌های علمی دچار پسروی در عرصه‌های مختلف شدیم و نتوانستیم همپای تحولات جهانی حرکت کرده و کشور را به سمت توسعه و پیشرفت حقیقی ببریم.

وی از اقتدار علمی به عنوان بالاترین اقتدار و نشان پیشرفت کشور یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر روی این موضوع تاکید کرده و همواره مسئولان را به حمایت و همراهی نخبگان و سرآمدان علمی دعوت می‌کند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ما باید قدر این ثروت عظیم را بدانیم و از چهره‌های برجسته و مغزهای متفکر بیشتر استفاده کرده و به سمت فتح قله‌های پیشرفت و ترقی حرکت کنیم.

آیت‌الله عاملی به مدیران استانی توصیه کرد؛ در کنار حمایت از نخبگان زمینه انگیزه‌بخشی بیشتر به چهره‌های برتر علمی را فراهم کنند تا آنها با روحیه و اعتماد بیشتر در کشور در سنگر خدمت حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در قدم بعدی باید ایده‌های موفق را در عرصه علمی به ثروت تبدیل کنیم تا بتوانیم مسیر پیشرفت و توسعه را با سرعت بیشتر طی کنیم.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: متأسفانه در کشور ما از منابع غنی و عظیم نظیر نفت و گاز استفاده درست و بهینه نشده و به همین دلیل ما با ضعف‌ها و کاستی‌ها روبه‌رو هستیم.

وی نظام الگوسازی در پیشرفت کشور را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و ادامه داد: این الگوسازی باید بر مبنای درست و حقیقی شکل گرفته تا جوانان و نسل‌های حاضر به این الگوسازی اهتمام داشته باشند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: در بین طلاب نیز افراد نابغه و توانمند بسیار زیادی داریم که بهتر است با همکاری حوزه علمیه، بنیاد نخبگان نسبت به شناسایی و جذب آنها در این مجموعه اقدام کند.