تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738057
شناسه : 3738057
تاریخ :
نخبگان اردبیل در ۶ گروه تجلیل شدند/شکل‌گیری بانک اطلاعات نخبگان اقتصاد ایران: اردبیل- آیین تجلیل از سرآمدان و نخبگان علمی استان اردبیل با تجلیل و تکریم از چهره‌های برتر علمی در ۶ گروه در اردبیل بارگذاری شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که ظهر یکشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها و چهره‌های برتر علمی، پژوهشی در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، سرآمدان و نخبگان علمی در ۶ گروه دانشمندان یک درصد برتر، پژوهشگران سرآمد، دانشجویان نمونه و برتر کشوری، دانشجویان برگزیده المپیادهای برتر کشوری، مخترعان و نوآوران و دانش‌آموزان با رتبه زیر ۱۰ کنکور تجلیل و تکریم شدند.

در گروه دانشمندان یک درصد برتر جهان حسین شایقی، عزیز حبیبی و هادی غایبی از دانشگاه محقق اردبیلی و سارا مصطفی‌لو، مهدی فضل‌زاده از دانشگاه علوم پزشکی و نورالدین قدیمی از دانشگاه آزاد اردبیل تجلیل شدند.

در گروه پژوهشگران سرآمد از یوسف عباس پور و محمد نریمانی به عنوان استاد تمام دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شد.

در گروه دانشجویان نمونه و برتر کشوری پرویز پرزور، یاشار هاشمی، رضا هاشمی مرسوم‌آباد، مهدی نقی‌زاده، سید کریم تهامی، میلاد پیران حمل‌آباد، حسن طاهری و تینا مولایی تجلیل شدند.

در گروه دانشجویان برگزیده المپیادهای برتر کشوری و مدال‌آوران جهانی احد نورمحمدی ملاباشی، صدف رضوان‌پور، سارا طاهری شبستری تجلیل شدند.

در گروه مخترعان و نوآوران برتر و سرآمد نیز حسن عابدی رحمانلو، پرویز دورانزان، حسین واثقی و دامون نوری تکریم و تجلیل شدند.

در این مراسم در گروه دانش‌آموزان دارای رتبه زیر ۱۰ کنکور نیز حسن مرتضی‌پور، محمدرضا راستکار، حسین ممی‌پور و محدثه ساعدی به عنوان چهره‌های برتر مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

در این مراسم رئیس بنیاد نخبگان علمی استان اردبیل اظهار کرد: بنیاد نخبگان تلاش می‌کند تا با شناسایی نخبگان نسبت به راه‌اندازی بانک اطلاعات جامع در این بخش اقدام کند.

مهدی داوری تصریح کرد: در این مراسم قرار بود ۴۸ نفر نخبگان تجلیل شوند که تعدادی از آنها حاضر بوده و جمعی نیز به دلایل مختلف در این مراسم حاضر نشدند.

وی گفت: در گام نخست دانشمندان یک درصد برتر جهان، پژوهشگران نمونه کشوری، دانشجویان دارای مدال‌های المپیادی و کنکوری‌های زیر رتبه ۱۰ حاضر بودند که در آینده گستره این تجلیل‌ها را افزایش خواهیم داد.

رئیس بنیاد نخبگان علمی استان اردبیل افزود: تلاش خواهیم کرد تا در آئین‌های دیگری از دانشمندان ۲ درصد، معلمان نمونه، فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی برتر و سایر برجستگان استان در حوزه‌های استان تجلیل شود که این امر با پشتیبانی و حمایت شورای فرهنگ عمومی انجام خواهد شد.

داوری یادآور شد: بنیاد ملی نخبگان بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی دارد تا نسبت به شناسایی مستعدان برتر، انتخاب برگزیدگان و همچنین پشتیبانی از آنها اقدام کند تا امر نخبه شناسی، نخبه‌گزینی، نخبه‌پروری و نخبه‌گماری به عنوان رویکرد اصلی مورد توجه قرار گیرد.